طرز تهیه کشک و کدو بادمجان خوشمزه و مجلسی تهرانی

طرز تهیه کشک و کدو بادمجان

طرز تهیه کشک و کدو بادمجان , دستور پخت کشک کدو سبز و بادمجان

کشک و بادمجان از دیر باز یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان بوده است. کشک و کدو نیز مورداستفاده قرار می گرفته اما همه مزه کدو را نمی پسندند. با این غذا مزه کدو احساس نمی شود. اما با توجه به این که کدو یکی از سبزیجات پر خاصیت است و مصرف آن برای سلامتی مفید است، می توان این غذا را تهیه نمود و از طعم فوق العاده آن لذت برد. این غذا را می توان درون تارت های آماده ریخت و به صورت فینگر فود برای جشن تولد ها یا مهمانی ها، سرو نمود.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۴ عدد متوسط
کدو سبز۲ عدد متوسط
پیاز۲ عدد
سیر۳ حبه
نعنا خشک۱ قاشق چایخوری
کشک و گردوبه مقدار کافی
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی
فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کشک و کدو بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کشک و کدو بادمجان مجلسی ابتدا بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم. سپس درون آب و نمک به مدت نیم ساعت می گذاریم تا تلخی آن خارج شود. در ادامه آن ها را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم خشک شوند.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. بادمجان ها را سرخ می کنیم. سپس کدو ها را شسته و پوست می کنیم و در همان تابه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پیاز ها را شسته و پوست می کنیم.

مرحله سوم

سپس آن ها را خلالی می کنیم. یک تابه بر می داریم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن داغ شود. سپس پیاز ها را درون آن می ریزیم تا تفت بخورد و سبک و طلایی شود. سپس سیر را که رنده کرده ایم، به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

نعنا و زردچوبه را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ باز کند و عطر آن خارج شود. بادمجان و کدو های سرخ شده را بهمخلوط پیاز اضافه می کنیم. سپس یک فنجان آب می ریزیم. وقتی به جوش آمد و قل خورد، شعله را کم می کنیم و می گذاریم تا جا بیفتد.

مرحله پنجم

وقتی نرم شد و پخته شد، با گوش کوب برقی آن را له می کنیم. سپس نمک و گردو را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس چند قاشق کشک به آن اضافه می کنیم و با حرارت ملایم می گذاریم تا به روغن بیفتد. کشک و کدو بادمجان آماده است.

مرحله ششم

درون ظرف سرو می کشیم و با کشک و نعناع داغ و گردو آن را تزیین می کنیم. این غذا را کنار انواع نان می توان سرو کرد. یا از تارت های آماده استفاده نمود و مواد را داخل تارت ریخت و سرو نمود که به صورت فینگر فود مورد استفاده قرار می گیرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 10 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.