طرز تهیه شیرینی صدفی خوشمزه و مخصوص به روش فرانسوی

طرز تهیه شیرینی صدفی

طرز تهیه شیرینی صدفی قالب شیرینی صدفی شیرینی صدفی فرانسوی شیرینی صدفی هندی

شیرینی صدفی، یکی از شیرینی هایی است که برای شب عید مورد استفاده قرار می گیرد. این شیرینی را می توان با ساده ترین مواد تهیه نمود. این شیرینی یکی از شیرینی های ساده و خوشمزه محسوب می شود. و می توان با تهیه خمیر آن، در دو طعم ساده و نسکافه ای تهیه نمود. مواد بین آن از شکلات صبحانه قرار می دهیم. این شیرینی پفکی و سبک و خوشمزه است و با مواد کم تعداد زیادی شیرینی به ما می دهد.

مواد لازم شیرینی صدفی
کره۱۷۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱ پنس
آرد۲۵۰ گرم
شکلات صبحانه یا نوتلابه مقدار کافی
نسکافه۱ قاشق چایخوری

دستور پخت شیرینی صدفی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی صدفی خوشمزه ابتدا کره و پودر قند را درون یک کاسه می ریزیم. سپس با همزن برقی می زنیم تا سبک و نرم شود. تخم مرغ را درون آن می شکنیم. سپس وانیل را به آن اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا روشن شود.

مرحله دوم

سپس آرد را الک کرده و کم کم به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. یک قیف مخصوص شیرینی پزی یا خامه را برداشته و ماسوره شکوفه سر آن قرار می دهیم. مواد را داخل قیف می ریزیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله سوم

سپس با ماسوره و قیف شیرینی ها را روی سینی فر به صورت شکوفه پایپ می زنیم. در ادامه نسکافه را به همراه یک قاشق غذا خوری آب جوش داخل یک ظرف مناسب ترکیب می کنیم، به صورتی که نسکافه به طور کامل حل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله نسکافه را به خمیر اضافه می کنیم. این بخش از خمیر طعم نسکافه ای می شود. با آن تعدادی شکوفه هم روی کاغذ روغنی می زنیم. در ادامه فر را باید از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

سینی شیرینی ها را درون فر با همان دما به مدت ۲۵ دقیقه قرار می دهیم. شیرینی ها را بیرون آورده و صبر می کنیم تا سرد شود. یکی از شیرینی ها را برداشته و روی سطح صاف آن، شکلات صبحانه می مالیم. سپس شیرینی دیگر را روی آن قرار می دهیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 11 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.