طرز تهیه مرغ زعفرانی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ زعفرانی

طرز تهیه مرغ زعفرانی رستورانی فوری برای مهمانی آبدار بدون آب

مرغ زعفرانی یکی از غذاهای سنتی و اصیل ایرانی است که طرفداران زیادی دارد. طبخ مرغ با رب گوجه و زعفران انجام می شود. اما در روش مرغ زعفرانی، مرغ کم کم با آب خود و زعفران و سبزیجات پخته می شود و تقریبا بدون آب سرو می گردد. از آن جا که این مرغ چند ساعت قبل مزه دار شده و بدون آب پخته می شود، طعم مرغ و سبزیجات را به خوبی در این غذا حس می کنیم. این غذای خوشمزه را می توانید به جای مرغ ربی در کنار زرشک پلو با مرغ سرو کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ران و سینه مرغ۴ تکه
سرکه سفید۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده½ فنجان
پیاز۱ عدد بزرگ
هویج۱ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت مرغ زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه مرغ زعفرانی خوشمزه و مجلسی ابتدا مرغ ها را می شوییم و خشک می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه سرکه سفید را به همراه مقداری نمک، فلفل و زعفران دم کرده به کاسه حاوی مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی روی تکه های مرغ ماساژ می دهیم تا کاملا طعم دار شوند، سپس روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت حدودا ۸ تا ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت مرغ استراحت کند.

مرحله سوم

البته اگر عجله داشته باشیم و زمان کافس نداشته باشیم می توانیم گوشت مرغ را به مدت یک تا دو ساعت استراحت دهیم تا طعم دار شود. پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی طعم دار شد آنرا از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

سپس یک تابه بر می داریم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم. سپس مرغ ها را با حرارت زیاد سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. یک قابلمه بر می داریم و کمی روغن کف آن می ریزیم.

مرحله پنجم

پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و کف ظرف می چینیم. فلفل دلمه وهویج را هم نگینی خرد می کنیم و کف ظرف می چینیم. مرغ ها را با موادی که مزه دار شده است درون قابلمه می ریزیم. سپس مابقی هویج و پیاز را روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

به اندازه نصف لیوان زعفران دم کرده درون قابلمه می ریزیم و با شعله خیلی کم می گذاریم مرغ ها به مدت دو ساعت بپزد. در اواسط پخت نمک به آن اضافه می کنیم و مجددا می گذاریم بپزد. این مرغ را کنار زرشک پلو زعفرانی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 7 اسفند 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.