طرز تهیه زرشک پلو با ماهیچه خوشمزه و مخصوص رستورانی

طرز تهیه زرشک پلو با ماهیچه

زرشک پلو با ماهیچه,طرز تهیه زرشک پلو با ماهیچه,زرشک پلو با گوشت

زرشک پلو با مرغ یکی از غذاهای سنتی ایرانی به حساب می آید. اما گاهی برای تنوع، دوست داریم در مهمانی ها مرغ را حذف کنیم. زرشک پلو با ماهیچه را می توان با دستور زیر تهیه نمود. گوشتی که با این دستور پخته می شود، به صورت ریش ریش در آمده و در کنار برنج سرو می شود که طعم فوق العاده ای را با زرشک و زعفران همراه با برنج بوجود می آورد. این غذا را می توان در مجالس و جشن ها تهیه نمود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
برنج2 پیمانه
ماهیچه گوسفندی1 عدد درشت
رب گوجه فرنگی1 قاشق غذاخوری
پیاز2 عدد کوچک
زرشک2 قاشق غذاخوری
شکر1 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده1 قاشق غذاخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل¼ قاشق چایخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
پودر زیره¼ قاشق چایخوری
ادویه کاری1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت زرشک پلو با ماهیچه

مرحله اول

برای تهیه این غذای خوشمزه می توانیم از ماهیچه یا گوشت راسته گوسفندی استفاده کنیم. برای شروع ابتدا گوشت را شسته و خرد می کنیم. سپس یک قابلمه متوسط برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن گرم شود.

مرحله دوم

سپس یکی از پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی خرد می کنیم و در روغن تفت می دهیم تا سبک و طلایی شود. نمک و فلفل را اضافه کرده و با کمی آب می گذاریم تا سه ساعت روی حرارت ملایم تا پخته شود.

مرحله سوم

اگر امکان داشت گوشت را داخل زودپز بپزید تا به خوبی له شود. برنج را شسته و از شب قبل با آب و نمک می گذاریم تا خیس بخورد. یک قابلمه بزرگ برداشته وتقریبا چهار برابر برنج آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آّب به جوش آید.

مرحله چهارم

آب برنج را ریخته و با کمی نمک داخل آب در حال جوش می ریزیم تا بجوشد و نیم پز شود. سپس آبکش کرده و در یک قابلمه با ته دیگ دلخواه دم می کنیم. یکی دیگر از پیاز ها را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم.

مرحله پنجم

یک ماهی تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا روغن گرم شود. پیاز های رنده شده را درون روغن می ریزیم تا کمی تفت بخورد و طلایی شود. سپس کمی زردچوبه به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ باز کند.

مرحله ششم

سپس رب گوجه را اضافه کرده و آن را نیز تفت می دهیم. ادویه ها را اضافه کرده و با رب تفت می دهیم. گوشت پخت شده را ریش ریش می کنیم و به ترکیب پیاز و رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم تا کمی تفت بخورد.

مرحله هفتم

سپس کمی آب گوشت اندازه دو قاشق غذا خوری به آن اضافه کرده و صبر می کنیم بجوشد و شعله گاز را خاموش می کنیم. ماهی تابه دیگری برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله هشتم

در این مرحله زرشک ها را شسته و آبکش می کنیم و با شکر در تابه در حدی یکی دو دقیقه تفت می دهیم تا خوشرنگ شوند. در این مرحله زعفران را هم اضافه کرده و کمی از برنج دم کشیده را به آن اضافه و مخلوط می کنیم.

مرحله نهم

در مرحله پایانی برنج را داخل یک دیس یا ظرف مناسب سرو کشیده و روی آن را با برنج زعفرانی و زرشک و مخلوط گوشت تزیین می کنیم. گوشت را می توانیم در ظرف جدا گانه در کنار برنج سرو کنیم که بسته به سلیقه خانواده دارد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 27 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه آش کارده خوشمزه و سنتی به روش بختیاری

طرز تهیه آش کارده خوشمزه و سنتی به روش بختیاری

طرز تهیه آش کارده آش کارده یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه استان چهارمحال و بختیاری است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه نرگسی کدو؛ یک غذای کامل و خوشمزه برای افطاری و شام

طرز تهیه نرگسی کدو؛ یک غذای کامل و خوشمزه برای افطاری و شام

طرز تهیه نرگسی کدو نرگسی کدو یک غذای خوش طعم و مقوی است که با ترکیبی از کدو سبز، تخم مرغ و پیاز داغ، طعمی دلنشین و منحصر به فرد را به …

طرز تهیه کباب تابه ای گردویی ساده و خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه کباب تابه ای گردویی ساده و خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه کباب تابه ای گردویی کباب تابه ای گردویی یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه ایرانی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.