طرز تهیه سوپ کاهو خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه سوپ کاهو

طرز تهیه کرم سوپ کاهو برنامه دستپخت فنجانی مجلسی نی نی سایت xvc jidi s   hi 

از دیر باز سوپ به عنوان یک پیش غذا و یا غذای اصلی در داخل و خارج از ایران، مورد استفاده قرار می گرفته است. در مهمانی ها سوپ های غلیظ و سفید خیلی طرفدار پیدا کرده است. سوپ کاهو یکی از این سوپ ها به حساب می آید. این سوپ، کاهو دارد که خود کاهو سرشار از ویتامین A و فیبر است و برای سلامتی مفید است. در این دستور از آب مرغ یا گوشت استفاده شده است ولی می توان از عصاره مرغ استفاده کرد فقط این نکته قابل ذکر است که اگر از عصاره استفاده شود نمک سوپ حذف می شود تا سوپ شور نشود.

مواد لازم برای 4 نفر
کاهو1 عدد متوسط
آب مرغ یا گوشت4 پیمانه
پیاز1 عدد متوسط
سیب زمینی2 عدد متوسط
کره50 گرم
آرد3 قاشق غذاخوری
شیر3 پیمانه
قارچ1 پیمانه
خامه100 گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ کاهو

مرحله اول

برای تهیه سوپ کاهوی مجلسی و خوشمزه ابتدا پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه بزرگ برداشته و روی شعله ملایم گاز قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم تا روغن گرم شود.

مرحله دوم

پیاز های خرد شده را درون روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز ها سبک و طلایی شود. قارچ را هم شسته و خرد می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم. کاهو را شسته و بعد از آن که آبش کاملا خارج شد، به صورت خلالی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

به پیازهای طلایی شده اضافه کرده و تفت می دهیم تا پفش بخوابد. بعد از چند دقیقه نمک و فلفل را اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس آب مرغ یا گوشت را درون آن می ریزیم و در قابلمه را بسته با شعله ملایم می گذاریم نیم ساعت بپزد.

مرحله چهارم

یک قابلمه کوچک را روی شعله کم گاز قرار می دهیم و آرد را داخل آن تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. بعد از این که کمی تفت خورد، به آن کره را اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا کمی آرد نیز با کره تفت بخورد.

مرحله پنجم

سپس شیر را در چند مرحله اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا گلوله نشود و به طور کامل با دیگر مواد مخلوط شود. در ادامه بهتر است مخلوط شیر و آرد کمی روی حرارت بماند و مرتب هم می زنیم تا غلیظ شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیب زمینی ها را که شسته و پوست گرفته ایم رنده می کنیم و داخل سوپ می ریزیم. سس بشامل به دست آمده را هم اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا کامل حل شود. سپس با شعله کم می گذاریم یک ساعت بپزد و غلیظ شود.

مرحله هفتم

در آخر هنگامی که می خواهیم سوپ را سرو کنیم خامه را کم کم به سوپ اضافه کرده و سپس از روی حرارت بر می داریم. در صورت تمایل می توان پس اینکه سوپ را در ظرف کشیدیم، می توان به سوپ آبلیمو نیز اضافه کرد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 25 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.