طرز تهیه قاطی پلو با مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه قاطی پلو با مرغ

انواع قاطی پلو با مرغ , طرز تهیه انواع پلو مخلوط با مرغ , قاطی پلو با مرغ ریش ریش

قاطی پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با مواد غذایی بسیار متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه به طور معمول با گوشت چرخ کرده یا گوشت تکه ای تهیه می شود، اما ما در این دستور قاطی پلو را با مرغ درست می کنیم که برای کسانی که منع مصرف گوشت قرمز دارند بسیار مناسب است. در تهیه غذاهایی مثل قاطی پلو می توانیم به سلیقه خود از انواع مواد غذایی و سبزیجات استفاده کنیم، در این دستور ما از مواد غذایی مانند گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای، قارچ و بادمجان استفاده کرده ایم که این ترکیب در کنار هم یک غذای خوشمزه و لذیذ را پدید می آورد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 3 تا 4 نفر
برنج3 پیمانه
سینه یا ران مرغ بدون استخوان400 گرم
بادمجان2 عدد متوسط
گوجه فرنگی2 عدد
پیاز1 عدد
فلفل دلمه ای1 عدد
قارچ200 گرم
زعفران دم کردهبه مقدار دلخواه
زرشک1 تا 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و دارچینبه مقدار کافی
آب و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت قاطی پلو با برنج

مرحله اول

برای تهیه قاطی پلوی مجلسی با مرغ ابتدا سینه یا ران مرغ  بدون استخوان شده را به همراه یک عدد پیاز و یک لیوان آب در یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار میدهیم.

مرحله دوم

در این مرحله مقداری نمک، چوب دارچین و زردچوبه به قابلمه حاوی مرغ اضافه میکنیم و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد. در ادامه بادمجان را به صورت حبه ای خرد می کنیم و در روغن سرخ میکنیم و کار می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل دلمه ها رو نگینی خرد میکنیم و در یک ظرف با حرارت ملایم سرخ میکنیم و بعد از سرخ کردن فلفل دلمه ، قارچ ها را ورقه ای برش میزنیم و با مقداری آب لیمو و نمک سرخ میکنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت حلقه ای یا خلالی متوسط برش میزنیم و جداگانه تفت میدهیم. سپس گوجه فرنگی ها رو حلقه ای برش میزنیم و باز هم جداگانه تفت میدهیم. مرغ پخته شده را هم به صورت ریش ریش یا تکه ای خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس 1 قاشق غذاخوری روغن و 1 قاشق چایخوری نمک به آب درون قابلمه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا آب جوش بیاید.

مرحله ششم

حالا برنج را که از قبل با آب و نمک خیسانده ایم به آب جوش اضافه می کنیم و به مدت 7 تا 10 دقیقه زمان می دهیم تا برنج نرم شود. زمانی که دانه های برنج کمی نرم شدند و مغز آن سفت بود باید برنج را آبکشی کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قابلمه ای که برای پخت قاطی پلو در نظر گرفته ایم را با 2 قاشق غذاخوری روغن چرب می کنیم، سپس به سلیقه خود مقداری نان لواش یا سیب زمینی اسلایس شده برای ته دیگ در کف قابلمه قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا روی ته دیگ یکی دو کفگیر برنج می ریزیم، سپس مقداری از سبزیجات سرخ شده و قطعات مرغ را روی برنج قرار می دهیم. در ادامه به همین ترتیب مواد را به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم تا مواد تمام شود.

مرحله نهم

در این مرحله زعفران دم کرده را به همراه مقداری روغن به صورت پخش روی برنج می ریزیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم و آنرا به مدت 45 دقیقه روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به خوبی دم بکشد.

مرحله دهم

در این مرحله زرشک را با کمی روغن و شکر تفت می دهیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه غذا اماده شد، آنرا درون قابلمه ترکیب می کنیم، سپس درون دیس می کشیم و با زرشک تفت داده شده تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 17 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.