طرز تهیه شامی بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش جنوبی

طرز تهیه شامی بوقلمون

شامی بوقلمون , دستور پخت شامی بوقلمون , طرز تهیه شامی بوقلمون

شامی بوقلمون یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار خاص ایرانی است که با ترکیبات و دستورهای متنوعی تهیه می شود. در این دستور این شامی خوشمزه را از ترکیب گوشت بوقلمون و گوشت گوسفندی درست می کنیم که این ترکیب طعم بسیار خوشمزه ای را پدید می آورد. اگر از غذاهای تکراری خسته شدید و به دنبال تنوع هستید توصیه می کنیم این شامی خوشمزه را درست کنید، شامی بوقلمون را به سلیقه خود می توانیم به همراه نان یا برنج سرو کنیم، البته اگر بخواهیم این شامی را به همراه برنج سرو کنیمف بهتر است در کنار ان از سس گوجه فرنگی یا گوجه فرنگی سرخ شده استفاده کنیم، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
سینه بوقلمون250 گرم
گوشت گوسفندی250 گرم
پیاز1 عدد بزرگ
سیب زمینی2 عدد متوسط
زرده تخم مرغ1 عدد
آرد نخودچی1 قاشق غذاخوری
جعفری1 قاشق غذاخوری
نعناع خشکمقدار کمی (اختیاری)
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت شامی بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه شامی بوقلمون مجلسی ابتدا پیاز و سیب زمینی خام را به صورت جداگانه رنده می کنیم، سپس آب اضافه سیب زمینی را می گیریم، ولی نیازی به جدا کردن آب اضافه پیاز نیست چون پیاز طعم بهتری به غذا میدهد.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت بوقلمون و گوشت گوسفندی را چرخ می کنیم، سپس به همراه سیب زمینی و پیاز رنده شده داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی ترکیب می کنیم تا گوشت و دیگر مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

حالا زرده تخم مرغ را به همراه آرد نخود، جعفری خرد شده، نعنا خشک و مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به خوبی با دست ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و مخلوط شوند.

مرحله چهارم

حالا روی درب کاسه را می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه شامی به خوبی استراحت کند. پس از گذشت این زمان مایه شامی را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و کمی صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه به اندازه یه نارنگی کوچک از مایه شامی بر میداریم و با کف دست گرد میکنیم و به دلخواه وسط آن را سوراخ میکنیم.

مرحله ششم

در این مرحله شامی ها را دورن روغن داغ می اندازیم و اجازه می دهیم به خوبی سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت شامی ها سرخ شد، آنها را به آرامی بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز به خوبی سرخ شود.

مرحله هفتم

پس از اینکه شامی ها سرخ شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود. در ادامه شامی ها را به همراه مخلفات دلخواه درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 19 بهمن 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.