طرز تهیه کباب گوله ای خوشمزه و مخصوص به روش سنتی

طرز تهیه کباب گوله ای

طرز تهیه کباب گوله ای

کباب گوله ای یکی از انواع کباب های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه یکی از قدیمی ترین کباب های ایرانی است که شباهت زیادی به کباب دیگی و کباب تابه ای دارد. توصیه می کنیم حتما این کباب خوشمزه را به همراه مخلفاتی مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی سرخ شده تهیه کنید و به روش سنتی این کباب را در کنار برنج کته ای سرو کنید. روش پخت کباب گوله ای تفاوت چندانی با کباب دیگی ندارد، البته طعم دهنده هایی که در این کباب استفاده می شوند، با کباب دیگی متفاوت هستند، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت چرخ کرده500 گرم
پیاز2 عدد بزرگ
سیر3 حبه
رب گوجه فرنگی3 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی4 عدد
سیب زمینی2 عدد
سماق قرمز1 قاشق چایخوری
دارچین1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت کباب گوله ای

مرحله اول

برای تهیه کباب گوله ای ابتدا پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آبش را به طور کامل می گیریم. در ادامه سیرها را نیز رنده می کنیم و به همراه پیاز رنده شده و گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه جادار و مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله سماق قرمز را به همراه دارچین، زردچوبه، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم، سپس مواد را مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه مایه کباب را به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم تا کاملا چسبناک شود.

مرحله سوم

حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند و طعم ادویه ها به خورد آن برود. پس از گذشت این زمان کاسه حاوی مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. حالا کمی صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، در ادامه به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و با دست آنرا به صورت یک گلوله بیضی شکل حالت می دهیم.

مرحله پنجم

حالا به آرامی درون روغن داغ می اندازیم و سرخ می کنیم. تمام مایه کباب را به همین شکل آماده می کنیم و در روغن می اندازیم. پس از اینکه یک سمت کباب ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

در این مرحله کباب های سرخ شده را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رنگ رب گوجه فرنگی به خوبی باز شود.

مرحله هفتم

حالا 1 استکان آب به تابه اضافه می کنیم و به خوبی با رب گوجه فرنگی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. پس از اینکه سس به نقطه جوش رسید، کباب ها را به آرامی درون تایه می چینیم و حرارت زیر تابه را کم می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را به صورت اسلایس شده خرد می کنیم و درون تابه می چینیم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت خلالی خرد می کنیم و درون یک کاسه آب سرد قرار می دهیم تا نشاسته سیب زمینی ها از بین برود.

مرحله نهم

حالا سیب زمینی ها را خشک می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را اضافه می کنیم و به خوبی سرخ می کنیم. در پایان کباب را به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 13 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کتلت قارچ و بادمجان کتلت قارچ و بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با طعم های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه ترش کباب با مرغ خوشمزه به روش سنتی شمالی

طرز تهیه ترش کباب با مرغ خوشمزه به روش سنتی شمالی

طرز تهیه ترش کباب با مرغ ترش کباب یکی از انواع غذاهای اصیل و بسیار خوشمزه شمال کشورمان است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه معمولا …

طرز تهیه ریزوتو لقمه ای خوشمزه یک غذای ساده ایتالیایی

طرز تهیه ریزوتو لقمه ای خوشمزه یک غذای ساده ایتالیایی

طرز تهیه ریزوتو لقمه ای ریزوتو نوعی برنج دانه تپل مخصوص نواحی شمال ایتالیاست که به صورت دمی تهیه می ‌شود و در کلیه فروشگاه های معتبر توزیع می ‌شود. همچنین به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.