طرز تهیه کاچی آرد برنج زعفرانی برای بعد زایمان و پریودی

طرز تهیه کاچی آرد برنج

طرز تهیه کاچی با آرد برنج دونفره خوشمزه ساده با شیر برای زائو دو نفره

کاچی یکی از انواع غذاهای کمکی خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. کاچی معمولا با آرد سفید گندم تهیه می شود، اما خیلی از افراد به آرد گندم حساسیست دارند و نمی توانند از فراورده های گندم استفاده کنند. به همین دلیل ما در این دستور از آرد برنج برای تهیه کاچی استفاده کرده ایم. طعم این کاچی با کاچی آرد گندم تفاوت خاصی ندارد و فقط کسانی که به آرد گندم حساسیت دارند می توانند از این دستور برای تهیه کاچی استفاده کنند. کاچی یکی از بهترین غذاهای کمکی برای خانم هایی که زایمان انجام داده اند می باشد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کاچی آرد برنج
آرد برنج10 قاشق غذاخوری
کره50 گرم
آب2 پیمانه
شکر1 و ¼ پیمانه
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کرده5 قاشق غذاخوری

دستور پخت کاچی آرد برنج

مرحله اول

برای تهیه کاچی آرد برنج خوشمزه و زعفرانی ابتدا آرد برنج را الک می کنیم، سپس داخل یک تابه مناسب می ریزیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد برنج را به صورت مداوم تفت می دهیم تا بیو خامی آن گرفته شود.

مرحله دوم

پس از اینکه بوی خامی آرد برنج گرفته شد، کره هم دمای محیط را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا کره به طور کامل ذوب شود و با آرد ترکیب شود. پس از اینکه کره ذوب شد، شکر را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از گذشت 5 دقیقه از اضافه کردن شکر، آب را اضافه می کنیم، سپس مواد را هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه کمی زمان می دهیم تا آب درون تابه به نقطه جوش برسد، سپس زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که این نوع کاچی به دلیل زعفران فراوان برای دوران پریودی و خانم هایی که در دوران پسا زایمان هستند مناسب است، ولی برای خانم های باردار می تواند تا حدی زیان بار باشد که باعث سقط جنین شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه زعفران دم کرده را به تابه اضافه کردیم، مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه گلاب را به تابه اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا کاچی به غلظت مناسب برسد و به اصطلاح قوام یابد.

مرحله ششم

حدود 15 دقیقه زمان نیاز است تا کاچی اماده شود. پس از اینکه کاچی آرد برنج آماده شد، آنرا درون ظرف های مورد نظرمان می کشیم. برای مقوی تر شدن کاچی بهتر است از مغزیجات مانند مغز پسته و مغز گردو برای تزیین آن استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 13 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه مرغ و سیب زمینی در فر به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ و سیب زمینی در فر به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ و سیب زمینی در فر مرغ و سیب زمینی در فر یکی از غذاهای سالم و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای …

طرز تهیه چیز برگر حرفه ای خوشمزه و مخصوص مک دونالدی

طرز تهیه چیز برگر حرفه ای خوشمزه و مخصوص مک دونالدی

طرز تهیه چیز برگر چیز برگر یکی از انواع برگرهای پرطرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است که به عنوان یک غذای بین المللی در سراسر جهان شناخته می شود. این غذای …

طرز تهیه فیش اند چیپس خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه فیش اند چیپس خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه فیش اند چیپس ماهی ها و غذاهای دریایی خواص زیادی برای سلامتی دارند و از گوشت قرمز مفیدتر هستند. فیش اند چیپس یک غذای مشهور انگلیسی است که در سواحل …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.