طرز تهیه خوراک لوبیا سبز خوشمزه و مخصوص با گوشت تکه ای

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز

طرز تهیه خوراک لوبیا سبز مجلسی با برنج دونفره رژیمی با گوشت قرمز راگو xvc jidi  ovh g fdh sfc

خوراک لوبیا سبز یکی از انواع غذاهای خوشمزه پرطرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه که با نام راگو هم شناخته می شود از ترکیب گوشت خورشتی، سیب زمینی و لوبیا سبز تهیه می شود. این غذای خوشمزه را به سلیقه خود می توانیم به همراه نان یا برنج سرو کنیم. افراد زیادی هستند که به دلیل طعم و بوی لوبیا سبز غذاهایی که با این ماده غذایی درست می شوند را دوست ندارند، اما این غذای خوشمزه با ترکیبی عالی تهیه می شود و به هیچ وجه بوی زهم لوبیا سبز را حس نمی شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی و فرهنگی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
گوشت خورشتی400 گرم
سیب زمینی1 عدد درشت
هویج2 عدد متوسط
پیاز1 عدد بزرگ
لوبیا سبز1 لیوان
فلفل دلمه ای 1 عدد
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
زردچوبه1 قاشق چایخوری
جعفری1 دسته کوچک
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
ادویه کاری و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا سبز خوشمزه ابتدا لوبیا سبزها را پاک می کنیم و می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن ها خارج شود.آنوقت روی تخته آشپزخانه آن ها را خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت را می شوییم و داخل آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود. بعد روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم.هویج را با پوست کن تمیز می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

سپس به صورت مستطیل های نسبتا درشت خرد می کنیم و داخل تابه ای نصف قاشق غذاخوری روغن می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و هویج ها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.قابلمه مورد نظر برای طبخ را روی حرارت ملایم قرارمی دهیم و کره یا روغن زیتون داخل آن می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس پیازها را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک شوند.بعد گوشت های خرد شده را اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا رنگ آنها کاملا تغییر کند و زردچوبه و کاری را روی آن می پاشیم و مجددا تفت می دهیم.

مرحله ششم

سپس هویج های تفت داده را می افزاییم و مجددا تابه ای که هویج ها را داخل آن تفت دادیم را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و رب گوجه فرنگی را داخل آن می ریزیم و به مدت 1 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله هفتم

حالا به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم. سپس بلافاصله لوبیاهای خرد شده را نیز می افزاییم و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم و 4 لیوان آب جوش روی مواد می ریزیم و حرارت را ملایم می کنیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله هشتم

بعد حرارت را کم می کنیم تا مواد خوراک به مرور زمان پخته شود. پس از گذشت تقریبا 1ساعت 30 دقیقه از زمان پخت خوراک،فلفل دلمه ای را می شوییم و کلاهک و هسته های آن را جدا می کنیم.

مرحله نهم

سپس روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم و به غذا اضافه می کنیم.بعد سیب زمینی را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت مکعبی خرد می کنیم و به خوراک اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا 30 دقیقه دیگر غذا بپزد.

مرحله دهم

بعد از اینکه همگی مواد پختند نمک و فلفل خوراک را اندازه می کنیم و اگر تمایل داشتید کمی آبلیمو نیز اضافه کنید و خوراک لوبیاسبز  پخته شده را از روی حرارت بر می داریم و در ظرف مورد نظر می کشیم و با پلو نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 1 بهمن 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه بورانی لبو خوشرنگ و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه بورانی لبو خوشرنگ و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه بورانی لبو بورانی لبو یکی از انواع پیش غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر، یک غذای خوشمزه و فوری

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر، یک غذای خوشمزه و فوری

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ در فر کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است. یکی از انواع کباب ها، کباب کوبیده مرغ است که از گوشت چرخ کرده مرغ استفاده …

طرز تهیه پیتزا اسفناج و روکولا؛ گزینه‌ای عالی برای عاشقان پیتزاهای سالم

طرز تهیه پیتزا اسفناج و روکولا؛ گزینه‌ای عالی برای عاشقان پیتزاهای سالم

طرز تهیه پیتزا اسفناج و روکولا پیتزا اسفناج و روکولا یک غذای خوشمزه و سالم است که ترکیبی از طعم‌های متنوع و مغذی را  ارائه می‌دهد. این پیتزا با استفاده از مواد …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.