طرز تهیه ماهی سوخاری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه ماهی سوخاری

طرز تهیه ماهی سوخاری دونفره در فر با برنج رستورانی پفکی تیلاپیا با آرد سفید xvc jidi lhid s ohvd

ماهی سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای و طعم های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه هم مانند میگو سوخاری از غذاهای دریایی است کهب ه صورت فست فود تهیه می شود. ماهی سوخاری از با انواع ماهی هایی که قابلیت فیله شدن را دارا می باشند می توانیم درست کنیم. این غذای خوشمزه با طعم های متنوعی تهیه می شود، مثلا در رستوران ها با طعمی متعادل درست می شوند تا با تمام ذائقه ها سازگار باشد، اما ماهی سوخاری که در شهرهای جنوبی کشورمان درست می شود با ادویه های تند و تیز تهیه می شود و طعمی تند دارد، برای مشاهده این آموزش آشپزی فست فودی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر
فیله ماهی8 تکه متوسط
آرد گندم250 گرم
نشاسته ذرت100 گرم
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
سرکه سفید1 قاشق غذاخوری
جوش شیرین1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
فلفل قرمز و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس
خامه صبحانه3 قاشق غذاخوری
سس خردل1 قاشق غذاخوری
لیموی تازه2 عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت ماهی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه ماهس سوخاری خوشمزه ابتدا اگر ماهی ها به صورت فیله آماده نیستند تیغه و پوست آنها را به صورت کامل جدا می کنیم و به صورت فیله شده خرد می کنیم، سپس 50 گرم از آرد گندم را داخل ظرفی می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله ماهی های فیله شده را به طور کامل داخل آرد قرار می دهیم تا تمام قسمت های فیله ها به طور کامل به آرد آغشته شوند، سپس آنها را درون یک سینی مناسب را قرار می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

بعد باقی مانده آرد گندم را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و نشاسته ذرت را همراه با جوش شیرین،بیکینگ پودر،نمک و فلفل قرمز و سیاه به مواد اضافه می کنیم و با قاشق مواد را زیر و رو می کنیم و کم کم آب به این مواد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

سپس با همزن دستی مخلوط می کنیم تا به قوام ماست در بیاید و بعد سرکه را نیز می افزاییم و همگی مواد را مخلوط می کنیم تا مایه یکدستی داشته باشیم. در ادامه تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

سپس روغن سرخ کردنی ترجیحا در اندازه 1 سانتیمتر داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا به مرور زمان روغن داغ شود. در ادامه ظرف آرد گندم را که ابتدا فیله ها را داخل آن غلطاندیم را کنار دستمان قرار می دهیم.

مرحله ششم

همین طور کاسه محتوی مواد طعم دهنده را نیز کنار ظرف آرد می گذاریم. اول فیله ها را داخل کاسه محتوی مواد طعم دهنده فرو می کنیم تا کاملا با آن آغشته شود و بعد یک تکان کوچک به فیله می دهیم تا اضافه مایه از آن جدا شود.

مرحله هفتم

بعد داخل ظرف آرد قرار می دهیم و هر دو طرف آن را داخل آرد می غلطانیم و مجددا فیله را می تکانیم و داخل تابه محتوی روغن داغ قرار می دهیم تا یک طرف آن سرخ شود و بعد آن را بر می گردانیم تا طرف دیگر ماهی ها نیز سرخ شود.

مرحله هشتم

بعد از سرخ شدن داخل توری قرار می دهیم تا روغن اضافه فیله ماهی ها خارج شود. در مدتی که فیله ها در حال سرخ شدن هستند سس آن را آماده می کنیم.خامه صبحانه را داخل کاسه ای می ریزیم و سس خردل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله لیموها را می شوییم و با رنده ریز کمی از پوست آن را رنده می کنیم و به مواد می افزاییم و بعد لیموها را از وسط نصف می کنیم و داخل پیاله ای آب آن ها را کاملا می گیریم و هسته های آن را بیرون می آوریم.

مرحله دهم

سپس به مواد اضافه می کنیم و کمی فلفل سیاه و نمک نیز روی سس می ریزیم و با قاشق کاملا مواد را مخلوط می کنیم و سس آماده شده را داخل پیاله ای می ریزیم و کنار فیله ماهی های سوخاری با طعم متفاوت سرو کنید.نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.