طرز تهیه املت شاپوری خوشمزه و مخصوص به روش رشتی

طرز تهیه املت شاپوری

طرز تهیه املت شاپوری , املت با کنسرو لوبیا چیتی رشتی

املت شاپوری که با نام املت لوبیا هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. مطمئنا اگر گذرتان به قهوه خانه های سنتی استان گیلان افتاده باشد حتما املت شاپوری را در منوی صبحانه این قهوه خانه ها می توانید بیابید. این املت خوشمزه اولین بار توسط یک قهوه چی به نام شاپور قهوه چی ابداع شده است و به همین دلیل در استان گیلان این املت خوشمزه را با نام املت شاپوری می شناسند. اگر از طرفداران املت هستید توصیه می کنیم این املت خوشمزه را به هیچ وجه از دست ندهید و انرا برای یک بار هم که شده در منزل درست کنید، برای مشاهده این آموزش آشپزی رشتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر
تخم مرغ3 عدد
رب گوجه فرنگی3 قاشق غذاخوری
خوراک لوبیا چیتی½ قوطی
آب نارنج1 تا 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت املت شاپوری

مرحله اول

برای تهیه املت شاپوری به روش رشتی ابتدا یک تابه مناسب را روی حرارت کم قرار می دهیم، سپس کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را داخل تاب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شوند و رنگ آن نیز کمی تیره تر شود. در اواسط تفت دادن رب گوجه فرنگی مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم و با رب تفت می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را داخل پیاله ای می شکنیم و در صورت اطمینان از سالم بودن آن ها را به رب گوجه فرنگی سرخ شده اضافه می کنیم. نیاز نیست زرده آن را با سفیده مخلوط کنید همان طور سالم داخل تابه می اندازیم.

مرحله چهارم

البته اگر دوست دارید تخم مرغ املت به خوبی هم بخورد می توانید تخم مرغ ها را به خوبی با رب گوجه فرنگی هم بزیند تا با هم یکدست شوند. زمانیکه سفیده اطراف تخم مرغ ها خودشان را گرفتند کنسرو لوبیا را از اطراف تابه داخل تابه می ریزیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که قبل از اینکه خوراک لوبیا را اضافه کنیم، حتما باید آب اضافی آن را بگیریم. در ادامه نارنج را می شوییم و از وسط نصف می کنیم و روی لوبیا ها محکم فشار می دهیم تا آب آن روی تخم مرغ ها و لوبیاها بریزد.

مرحله ششم

حالا با قاشق آرام لوبیاها را جابجا می کنیم و اجازه می دهیم تا کمی روی حرارت بماند تا زرده تخم مرغ ها نیز بپزند. در پایان تابه را از روی حرارت بر می داریم و این املت شاپوری متفاوت را به همراه نان تازه نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.