طرز تهیه چوب شور خانگی خوشمزه به روش اصلی آلمانی

طرز تهیه چوب شور

فیلم طرز تهیه چوب شور خانگی خانگی بدون شیر شکلاتی ترکیبات چوب شور با ماست قلبی پنیری حلقه ای xvc jidi   f a v

چوب شور یکی از تنقلات خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. جالب است بدانید که نام اصلی چوب شور پرتزل است و اصالت آن متعلق به کشور آلمان می باشد، این خوراکی فقط در کشور ما با نام چوب شور شناخته می شود. نکته دیگر در مورد این خوراکی خوشمزه این است که در کشورهای دیگر آنرا با طعم های متنوعی درست می کنند و فقط در کشور ما با طعم شور درست می شود. این خوراکی خوشمزه یک نوع نان محسوب می شود که معمولا با چاشنی های متنوع، مغزیجات و دانه های خوشمزه خوراکی تهیه می شود و معروف ترین نوع آن در کشور ما پرتزل نمکی است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم چوب شور
شیر1 لیوان
آرد2 لیوان
نمک2 قاشق چایخوری
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
سرکه سفید1 قاشق غذاخوری
روغن½ لیوان
سفیده تخم مرغ2 عدد
کنجد بو داده½ لیوان

دستور پخت چوب شور

مرحله اول

برای تهیه چوب شور خوشمزه ابتدا شیر را داخل کاسه ای می ریزیم و روغن را به آن اضافه می کنیم.بعد نمک و بیکینگ پودر را به همراه سرکه سفید به آن می افزاییم و همگی مواد را با همزن دستی کاملا مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

سپس آرد را کم کم به این ترکیب اضافه می کنیم و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم تا جایی که دیگر خمیر در حال سفت شدن است. در ادامه دستمان را با کمی روغن مایع چرب می کنیم و آرد را همچنان اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس مواد را با دست مخلوط می کنیم تا جایی که دیگر خمیر به دستمان نچسبد. پس از اینکه خمیر دیگر به دستمان نمی چسبید از افزودن آرد جلوگیری می کنیم. روی صفحه کار کمی آرد می ریزیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله شروع می کنیم به ورز دادن خمیر و بعد به اندازه یک گردو از خمیر با چاقو می بریم و کنار می گذاریم و روی صفحه کار هر کدام از خمیرهای بریده شده را با دست به صورت لوله های باریکی در اندازه های 10 الی 15 سانتیمتر فرم می دهیم

مرحله پنجم

(بسته به این که می خواهیم اندازه چوب شورها چقدر باشد) و با چاقو از وسط هر کدام از لوله ها را نصف می کنیم و هر نیمه را کنار هم قرار می دهیم. سپس داخل تابه ای دو طرفه کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی کاغذ روغنی را با قلمو آغشته به روغن کاملا چرب می کنیم و در ظرفی به طول حداقل 20 سانتیمتر سفیده ها را می ریزیم و با چنگال هم می زنیم و در سینی به همین اندازه کنجد بوداده می ریزیم.

مرحله هفتم

هر کدام از خمیرهای لوله شده را ابتدا داخل سفیده قرار می دهیم تا آغشته به آن شود و بعد داخل کنجد قرار می دهیم و می غلطانیم تا کاملا پوشیده به کنجد شود و داخل تابه آن ها را مرتب کنار هم می چینیم و زیر تابه شعله پخش کن می گذاریم

مرحله هشتم

حالا درب تابه را می گذاریم تا به مدت 4دقیقه با حرارت بسیار ملایم چوب شورها یک طرفش بپزد و بعد چوب ها را بر می گردانیم و اجازه می دهیم تا به مدت 3 الی 4 دقیقه دیگر طرف دیگر آن ها نیز پخته شود و نوش جان کنید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 8 دی 1399

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.