طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه کباب کوبیده با سنگدان مرغ

طرز تهیه کباب کوبیده با دل مرغ با سنگدان مرغ ارزان و به صرفه رستورانی خوشمزه

کباب کوبیده با سنگدان مرغ یکی از روش های پخت کباب کوبیده است که با قیمت بسیار مناسب تری تهیه می شود. کباب کوبیده یکی از کباب های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی است که امروزه به دلیل گران شدن قیمت گوشت می توانیم مواد جایگزینی برای تهیه آن استفاده کنیم تا این کباب خوشمزه را از منوی غذایی خود حذف نکنیم. نکته مهم در مورد تهیه این کباب با سنگدان مرغ این است که طعم آن دقیقا مانند کباب کوبیده رستورانی است. خیلی از غذافروشی هایی که کباب کوبیده را با قیمتی غیر قابل باور و بسیار ارزان ارائه می کنند از ترکیب گوشت و سنگدان مرغ برای تهیه این کباب استفاده می کنند، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر
سنگدان مرغ1 کیلوگرم
دمبه تازه300 گرم
پیاز2 عدد بزرگ
زعفران دم کرده (اختیای)2 قاشق غذاخوری غلیظ
بکینگ پودر1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
سماق قرمز و کرهبه مقدار کافی

دستور پخت کباب کوبیده با سنگدان

مرحله اول

برای تهیه کباب کوبیده خوشمزه با سنگدان مرغ ابتدا سنگدان ها را به خوبی می شوییم و کنار می گذاریم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه سنگدان ها را به همراه دنبه گوسفندی 3 تا 4 مرتبه چرخ می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را نیز می توانیم چرخ کنیم یا رنده کنیم، پس از اینکه پیاز را رنده کردیم، آب اضافی آنرا به طور کامل می گیریم، سپس آنرا وزن می کنیم و حدود 300 گرم پیاز آب گرفته به سنگدان های چرخ شده اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه زعفران دم کرده به مواد اضافه می کنیم و با دست مواد را به مدت 15 تا 20 دقیقه ورز می دهیم تا مایه کباب حالتی چسبناک و کاملا منسجم به خود بگیرد.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که یکی از دلایلی که باعث می شود کباب از سیخ بریزد، این است که مایه کباب را به مقدار کافی ورز نداده ایم. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله پنجم

بهتر است مایه کباب کوبیده را از شب قبل درست کنیم تا به خوبی استراحت کند و به اصلاح کبابی ها بیات شود. اگر زمان کافی نداشته باشیم می توانیم پس از گذشت یک تا دو ساعت مایه کباب را از یخچال خارج کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله یک کاسه آب ولرم جلوی دستمان قرار می دهیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کباب بر می داریم و روی سیخ قرار می دهیم. حالا با انگشتان دست مایه کباب را روی سیخ پهن می کنیم و نقش می اندازیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه تمام مایه کباب را سیخ کردیم، روی آن یک نایلون نازک می اندازیم و در صورتی که زمان کافی داشته باشیم به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. در همین زمان به سراغ اماده کردن منقل می رویم.

مرحله هشتم

منقل را به صورت یکدست روشن می کنیم و سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم. کمی باد می زنیم تا کباب ها به سیخ ها بچسبند، سپس سیخ ها را هر چند لحظه یک بار می چرخانیم تا کباب ها به صورت یکدست بپزند.

مرحله نهم

پس از اینکه کباب ها به خوبی اماده شدند، در صورت تمایل کره را ذوب می کنیم و روی کباب ها می مالیم. در پایان کباب های کوبیده را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج و گوجه کبابی سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 1 دی 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه استانبولی پلو با تن ماهی خوشمزه به روش ساده

طرز تهیه استانبولی پلو با تن ماهی خوشمزه به روش ساده

طرز تهیه استانبولی پلو با تن ماهی استانبولی پلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که برای زمان هایی که وقت کافی برای آشپزی نداریم گزینه …

طرز تهیه بورک پفکی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک پفکی خوشمزه و ساده به روش ترکیه ای

طرز تهیه بورک پفکی بورک پفکی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و ساده کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه حلوا شکلاتی بوتیکی و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه حلوا شکلاتی بوتیکی و مجلسی به روش ترکیه ای

طرز تهیه حلوا شکلاتی حلوای شکلاتی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی همراه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.