طرز تهیه سالاد رژیمی

طرز تهیه سالاد رژیمی برای شام ساده سس با مرغ ذرت shghn vCdld

سالاد رژیمی یکی از انواع سالادهای پر مصرف در جهان است با کالری کمتری نسبت به سالادهای دیگر تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چیشی هرماه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۱ تکه
پیاز۲ عدد
کنسرو لوبیا½ پیمانه
کاهو۲ برگ
گوجه فرنگی۲ عدد
خیار۱ عدد
شوید۱ قاشق غذاخوری
کنسرو ذرت۲ قاشق غذاخوری
ماست کم چرب۴ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
آب لیمو ترش۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور تهیه سالاد رژیمی

مرحله اول

برای تهیه سالاد رژیمی خوشمزه ابتدا گوشت مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه یکی از پیازها را خرد می کنیم و به همراه ۲ قاشق غذاخوری از آب لیمو ترش به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را به همراه مقداری فلفل سیاه و نمک نیز اضافه می کنیم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم و روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم. حالا کاسه را به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ طعم دار شود.

مرحله سوم

در این مرحله کاهو را به همراه گوجه فرنگی، خیار، پیاز باقیمانده و پیازچه به صورت ریز خرد می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم. در ادامه ذرت پخته شده را به همراه لوبیای پخته شده به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تاهب مناسب روی حرارت قرار می دهیم و در حدی روغن اضافه می کنیم که فقط تابه چرب شود. در ادامه گوشت مرغ را با حرارت بالا سرخ می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت مرغ از حرارت افتاد، آنرا به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه برای تهیه سس ماست را به همراه باقیمانده آب لیمو ترش، سیر رنده شده، شوید خرد شده و مقداری نمک، فلفل سیاه و ادویه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد سس را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. حالا سس را به سالاد اضافه می کنیم و مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

source

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام چی شی و لینک مستقیم بلا مانع است.