طرز تهیه دونر کباب بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون ترکی خشومزه ترکیه ای

دونر کباب بوقلمون یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که اصالت آن متعلق به ترکیه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت بوقلمون۸۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
روغن مایع¼ پیمانه
ماست۱ استکان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
آویشن و فلفل قرمزبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه دونر کباب بوقلمون ترکیه ای ابتدا پیاز را رنده می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس ماست چکیده را به همراه روغن مایع، رب گوجه فرنگی، پودر آویشن، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس گوشت بوقلمون را به سس اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به تمام نقاط گوشت بوقلمون برسد، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله کاسه را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا گوشت بوقلمون به خوبی طعم دار شود. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک لایه سلفون روی سطح کار باز می کنیم.

مرحله چهارم

حالا گوشت بوقلمون را روی سلفون قرار می دهیم و آنرا مانند رول کالباس جمع می کنیم، سپس چند لایه دیگر سلفون دور آن می پیچیم و کناره های آنرا محکم می کنیم، سپس به مدت ۱۲ ساعت در فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه گوشت بوقلمون را از فریزر خارج کردیم، اجازه می دهیم کمی از حالت منجمد خارج شود، سپس آنرا به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله ورقه های گوشت بوقلمون را داخل تابه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند. در ادامه پس از اینکه غذا آماده شد، دونر بوقلمون را به سلیقه خود به همراه نان پیتا یا برنج کته شده و سبزیجات سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 17 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/nerminyazilitas

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.