طرز تهیه خوراک قارچ و اسفناج خوشمزه و مخصوص خامه ای

طرز تهیه خوراک قارچ و اسفناج

طرز تهیه خوراک قارچ و اسفناج خامه ای با شیر نارگیل xvc jidi ovh rhv hstkh[

خوراک قارچ و اسفناج خامه ای یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
اسفناج۲۰۰ گرم
قارچ۵۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
خامه۲ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت خوراک قارچ خامه ای

مرحله اول

برای تهیه خوراک قارچ و اسفناج خامه ای ابتدا خامه را به همراه آرد و مقداری نمک داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا گلوله های آرد به طور کامل باز شوند و مواد با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله روغن زیتون را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پیاز را به صورت ریز خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس چند دقیقه تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله سوم

حالا سیر را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطر آن بلند شود، سپس قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. قارچ ها را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری نمک و فلفل سیاه به همراه آب لیمو ترش را به تابه اضافه می کنیم و با قارچ ها تفت می دهیم. پس از اینکه قارچ ها به خوبی سرخ شدند، مخلوط آرد و خامه را به تابه اضافه کرده و حرارت زیر تابه را کم می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه خامه با قارچ ها یکدست شد، اسفناج را به تابه اضافه می کنیم و در حدی سه الی چهار دقیقه به همراه دیگر مواد تفت می دهیم. ر پایان خوراک را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به صورت داغ سرو می کنیم.

نکات پخت خوراک قارچ و اسفناج

خواص قارچ

قارچ یکی از انواع مواد غذایی بسیار محبوب در سراسر جهان است که خاصیت های فراوانی برای بدن دارد. از مهم ترین خواص قارچ می توان به کاهش کلسترول خون، تقویت حافظه و .. اشاره کرد. خاصیت های بیشتر قارچ را در مقاله زیر مطالعه نمایید.

خواص اسفناج

اسفناج از سبزیجاتی می باشد که در آشپزی ایرانی از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این اسفناج خواص درمانی بسیاری دارد که از مهمترین این خواص می توان به پیشگیری از پوکی استخوان، سم زدایی کبد و .. اشاره کرد. برای آشنایی با خواص بیشتر اسفناج با مقاله زیر همراه باشید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 14 شهریور 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/cleanfoodcrush

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.