طرز تهیه توپک پنیری خوشمزه و مخصوص رستورانی با پنیر پیتزا

طرز تهیه توپک پنیری

طرز تهیه توپک پنیری با خمیر برای صبحانه با پنیر پیتزا در فر سرآشپز پاپیون xvc jidi  j    kdvd

توپک پنیری یکی از انواع فینگر فود های خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه با وبسایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۸ نفر
برنج پخته۴ پیمانه
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
جعفری۴ قاشق غذاخوری
کالباس۲۰۰ گرم
آرد سفید۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سوخاری کردن
آرد سفید۱ پیمانه
پودر سوخاری۱ پیمانه
پنیر پیتزا۳۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار کافی

دستور پخت توپک پنیری

مرحله اول

برای تهیه توپک پنیری خوشمزه ابتدا برنج پخته را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم. حالا کالباس را نیز به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله پنیر پیتزا را به همراه تخم مرغ، آرد سفید، بکینگ پودر، پودر سیر، پودر پیاز و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و مواد را با دست به خوبی مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

برای درست کردن توپک ها ابتدا دستمان را با روغن چرب می کنیم و به اندازه یک نارنگی از مواد بر می داریم، سپس با دست مواد را کف دستمان باز می کنیم، سپس مقداری پنیر پیتزا وسط آن قرار می دهیم و آنرا مانند یک توپ جمع می کنیم.

مرحله چهارم

سپس به همین ترتیب تمام مواد را درست می کنیم و درون یک سینی می چینیم. در ادامه سینی حاوی توپک ها را داخل فریزر قرار می دهیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان می دهیم تا توپک ها نیمه منجمد شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه توپک ها را از فریزر خارج کردیم باید مواد سوخاری کردن توپک ها را آماده کنیم. برای این منظور آرد سفید، تخم مرغ و پودر سوخاری را به صورت جداگانه در سه کاسه می ریزیم و جلوی دستما قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله تخم مرغ را با چنگال به خوبی می زنیم تا از لختگی خارج شوند. حالا یک تابه گود و کوچک روی حرارت قرار می دهیم و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که توپک ها در زمان سرخ شدن در روغن داغ شناور باشند.

مرحله هفتم

در این مرحله توپک ها را ابتدا درون آرد سفید، سپس تخم مرغ و در آخر در پودر سوخاری می غلطانیم، سپس در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه توپک ها سرخ شدند روغن اضافی شان را می گیریم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 24 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/ashpazi_khebreha

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.