طرز تهیه خورش بوقلمون خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه خورش بوقلمون

طرز تهیه خورش ران بوقلمون مجلسی با قارچ فیله ادویه مخصوص رفع بوی بد xvc jidi o va f rgl k

خورش بوقلمون یکی از انواع خورش های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت بوقلمون۶۰۰ گرم
پیاز۵ عدد
سیب زمینی۲ عدد متوسط
آلو بخارا۲۰۰ گرم
مغز آفتابگردان۵۰ گرم
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ تکه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت خورش بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه خورش بوقلمون مجلسی ابتدا گوشت بوقلمون را به صورت خورشتی خرد می کنیم، سپس به همراه ۲ پیمانه آب، ۱ عدد پیاز، چوب دارچین و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یکی قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سریعتر به جوش بیاد، پس از اینکه آب جوش آمد، چند دقیقه صبر می کنیم تا روی آب جوش مقدار زیادی کف جمع شود، سپس گوشت بوقلمون را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله سوم

حتما این مراحل را انجام دهید چون گوشت بوقلمون بوی زهم بسیار شدید دارد و در صورتی که بوی آن گرفته نشود، خورش پس از پخت قابل مصرف نمی باشد. در ادامه پیازهای باقیمانده را با رنده درشت رنده می کنیم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا پیازها سبک شوند. در ادامه گوشت بوقلمون را به همراه مقداری نمکف فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا گوشت بوقلمون را به خوبی تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند و سرخ شود. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله رب گوجه فرنگی ار اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه آلو بخارا را به همراه زعفران دم کرده اضافه می کنیم و چند دقیقه مواد را تفت می دهیم تا یکدست شوند.

مرحله هفتم

حالا ۴ پیمانه آب جوش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش به مدت یک ساعت تا یک ساعت و ۳۰ دقیقه بپزد تا جا بیفتد. در مراحل پایانی پخت خورش تخمه آفتابگردان را اضافه می کنیم. ر پایان خورش را به همراه برنج سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 23 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/mona_cooking64

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.