طرز تهیه آش عباسعلی خوشمزه و مخصوص به روش اصیل کرمانشاه

طرز تهیه آش عباسعلی

طرز تهیه آش عباسعلی مخصوص افطار عکس تاریخچه نی نی سایت در تهران آشپزی رنگین کرمانشاهی xvc jidi Ha ufhsugd

آش عباسعلی یکی از انواع آش های سنتی ایرانی است که اصالت ان متعلق به شهر کرمانشاه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی کردی در ادامه با سایت چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوست دنده گوسفندی۴۰۰ گرم
گندم پوست کنده۱٫۵ پیمانه
برنج½ پیمانه
عدس½ پیمانه
نخود½ پیمانه
لوبیا چیتی½ پیمانه
لوبیا سفید½ پیمانه
پیاز۴ عدد درشت
سیر۱۰ عدد
نعناع خشک۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی

دستور پخت آش عباسعلی

مرحله اول

برای تهیه آش عباسعلی سنتی ابتدا گندم پوست کنده، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا قرمز و عدس را از شب قبل یا حداقل ۴ ساعت قبل در چند کاسه جداگانه به همراه مقداری آب می خیسانیم تا نفخ شان گرفته شود و راحت تر بپزند.

مرحله دوم

در صورت امکان یک یا دو بار آب موجود در کاسه ها را تعویض می کنیم. در ادامه حبوبات را پس از اینکه به خوبی خیس خوردند، آبکشی می کنیم. حالا لوبیا چیتی، نخود و لوبیا سفید را به همراه ۴ پیمانه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا حبوبات بپزند. پس از گذشت یک ساعت عدس را هم به قابلمه اضافه می کنیم تا با دیگر حبوبات بپزد. گندم را هم به صورت جداگانه با ۲ پیمانه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم تا بپزد.

مرحله چهارم

در اواسط پخت گندم برنج خیسانده شده را نیز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گندم و برنج با هم بپزند. در ادامه یکی از پیازها را به صورت ریز خرد می کنیم و با کمی روغن تفت می دهیم تا پیاز سبک شود، سپس کمی فلفل و زردچوبه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه گوشت دنده را اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن ۳ پیمانه آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم گوشت نیز بپزد.پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت انرا از قابلمه خارج می کنیم و استخوان هایش را خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا گوشت را به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه تمام مواد آش پختند آنها را به یک قابلمه بزرگ منتقل می کنیم و چند پیمانه آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری نمک و ادویه به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش با حرارت ملایم جا بیفتد. زمانی که آش جا بیفتد دیگر نباید برنج و گندم را به صورت سالم در آش ببینیم و باید به طور کامل پخته و له شده باشند.

مرحله هشتم

هر چند دقیقه یک بار باید آش را مخلوط کنیم تا مواد ان به خوبی ترکیب شوند. در حین اماده شدن آش نعناع خشک، سیر و پیازهای باقیمانده را به صورت جداگانه با کمی روغن تفت می دهیم، سپس نیمی از پیاز داغف نعنا داغ و سیر داغ را داخل آش می ریزیم.

مرحله نهم

پس از اینکه آش جا افتاد و به خوبی کش دار شد در صورتی که روغن حیوانی در دسترس داشتیم یک قاشق غذاخوری روغن حیوانی به آش اضافه می کنیم. در پایان آش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با باقیمانده نعناع داغ، سیر داغ و پیاز داغ تزیین می کنیم.

نکات پخت آش عباسعلی

پیاز داغ حرفه ای

برای درست کردن پیاز داغ به صورت حرفه ای مانند رستوران ها باید نکاتی رعایت شود. اگر این نکات را رعایت کنید پیاز داغ شما با رنگی کاراملی و کاملا کرپیسی تهیه خواهد شد. در صورتی که تمایل دارید پیاز داغ را به روش رستورانی تهیه کنید می توانید مطلب زیر را مطالعه نمایید.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 12 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/saiedeabassi

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.