طرز تهیه ته چین تک نفره قالبی فینگر فودی به روش رستورانی

طرز تهیه ته چین تک نفره

طرز تهیه ته چین تک نفره بدون فر قالب مرغ در قالب سیلیکونی در فر چگونه ته چین قالبی درست کنیم فینگر فود XVC JIDI ji  dk j ktvi

ته چین ته نفره همان ته چین سنتی ایرانی است که به صورت فانتزی برای هر نفر به صورت جداگانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی نوین در ادامه با مجله آنلاین چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۱۲ نفر
برنج۴ پیمانه
کره۲۰۰ گرم
روغن مایع½ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
فیله مرغ۷۰۰ گرم
زرشک۱ پیمانه
شکر۲ قاشق غذاخوری
ماست چکیده۱ لیوان
تخم مرغ۱ عدد + ۳ زرده
زعفران دم کرده½ فنجان
چوب دارچینبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت ته چبن یک نفره

مرحله اول

برای تهیه ته چین فینگر فودی ابتدا گوشت مرغ را به همراه ۱ پیمانه آب، ۱ عدد پیاز، چوب دارچین و مقداری نمک و فلفل سیاه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا گوشت مرغ بپزد و نصف آب داخل قابلمه کشیده شود.

مرحله دوم

پس از اینکه گوشت مرغ پخت آب مرغ را صاف می کنیم و کنار می گذاریمف سپس گوشت مرغ را به صورت ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پیاز باقیمانده را را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی کره در یک تابه مناسب تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از اینکه پیاز سبک شد، گوشت مرغ ریش ریش شده را اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ سرخ شود، در صورت تمایل می توانیم کمی زعفران هم به گوشت مرغ اضافه کنیم تا عطر بهتری داشته باشد.

مرحله چهارم

برنج را نسبت به نوع آن با مقداری آب ولرم و نمک می خیسانیم، سپس آب مرغ را به همراه کمی آب معمولی داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و صبر می کنیم تا آب جوش بیاید سپس برنج را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که برای پخت برنج، باید مخلوط آب مرغ و آب ساده یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد، پس از اینکه برنج پخت و آب موجود در قابلمه کشیده شد، برنج را کنار می گذاریم و به سراغ آماده کردن مواد ته چین می رویم.

مرحله ششم

در یک کاسه بزرگ تخم مرغ را به همراه زرده های تخم مرغ به خوبی میکس می کنیم تا از لختگی در بیایند، سپس ماست را اضافه می کنیم و در ادامه زعفران دم کرده را به همراه روغن مایع و کره آب شده اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، برنج را به کاسه اضافه می کنیم و خوب با دیگر مواد مخلوط می کنیم. در ادامه ۱۲ عدد قالب مافین را با روغن مایع چرب می کنیم و از مخلوط برنج و دیگر مواد قالب ها را تا نیمه پر می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه مقداری از مرغ تفت داده شده روی برنج می ریزیم و باقیمانده قالب را نیز با برنج پر می کنیم و با پشت قاشق خوب فشرده می کنیم، حالا قالب ها را داخل سینی فر می چینیم و روی قالب ها را با فویل آلومینیومی می پوشانیم.

مرحله نهم

برای اینکه هوا از فویل آلومینیومی عبور کند روی آنرا با چنگال چند سوراخ ایجاد می کنیم. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و سینی فر را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا ته چین ها آماده شوند.

مرحله دهم

در همین حین زرشک را به همراه شکر و کمی روغن در یک تابه مناسب کمی تفت می دهیم تا رنگش درخشان شود. پس از اینکه ته چین ها اماده شدند، آنها را از قالب های مافین خارج می کنیم و با زرشک تزیین می کنیم.

نکات پخت ته چین تک نفره

ته چین تک نفره با گوشت

برای تهیه این ته چین خوشمزه و مجلسی کافیست گوشت مرغ را از لیست مواد لازم حذف کنیم و به همان اندازه گوشت اضافه کنیم. نکته دیگر اینکه به سلیقه خود می توانیم از گوشت ریش ریش شده یا چرخ کرده استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 6 مهر 1399
مطالب مرتبط
طرز تهیه پاستا پنیری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا پنیری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا پنیری پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. در این پاستا، با استفاده از …

طرز تهیه کورن داگ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه کورن داگ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه کورن داگ پنیری کورن داگ پنیری یکی از انواع غذاهای فست فودی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه …

طرز تهیه کوکو مرغ و هویج خوشمزه و مجلسی با بافت نرم

طرز تهیه کوکو مرغ و هویج خوشمزه و مجلسی با بافت نرم

طرز تهیه کوکو مرغ و هویج کوکوی مرغ و هویج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه شباهت زیادی به …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.