طرز تهیه سیرابیج، غذای فوری و خوشمزه گیلانی!

طرز تهیه سیرابیج

طرز تهیه سیرابیج, طرز تهیه سیرابیج با مرغ , طرز تهیه سیرابیج گیلانی , عکس سیرابیج

سیرابیج یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ گیلانی است که با مواد محدودی درست می‌شود، از سیرابیج می‌توانید به عنوان یک پیش غذای خوش طعم برای مهمانی‌ها استفاده کنید این غذای ساده و پرطرفدار شمالی خیلی راحت و سریع درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه سیرابیج در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
برگ سیر۴ دسته
تخم مرغ۴ عدد
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاهبه مقدار لازم
نعناع تازه برای تزئینبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
برنج۱ پیمانه برای هر نف
ماهی سرخ کردهبه مقدار کافی
به مقدار لازمنعناع و ریحان تازه برای تزئین

طرز تهیه سیرابیج

مرحله ۱: شستن و خرد کردن برگ سیرها

ابتدا برگ سیرهای تازه را تمیز پاک کنید بعد آن‌ها را بشورید و داخل سبد قرار دهید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود سپس برگ سیرها را با یک چاقوی تیز کاملاً ریز و خرد کنید سعی کنید حتماً از برگ سیر تازه استفاده کنید، چون طعمی فوق العاده به غذا می‌دهد.

مرحله ۲: تفت دادن برگ سیرها

سپس داخل یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد برگ سیرها را داخل تابه بریزید با روغن داغ خوب تفت دهید تا عطر آن‌ها در مواد پخش شود و رنگ آن‌ها کمی تغییر کند، رنگ سیرها باید کمی تیره‌ شود.

مرحله۳: اضافه کردن ادویه‌ها

در هنگام تفت دادن برگ سیرها آن‌ها را مدام هم بزنید تا نسوزند و همه آن‌ها به یک اندازه سرخ شوند بعد از این که برگ سیرها کاملاً سرخ شدند و بوی خامی آن ها گرفته شد مقداری نمک و کمی زردچوبه و فلفل سیاه به برگ سیرها اضافه کنید.

مرحله ۴: اضافه کردن تخم مرغ‌ها

وقتی که رنگ زردچوبه باز شد و ادویه‌ها کمی تفت داده شدند تخم مرغ‌ها را ابتدا داخل ظرف دیگری بشکنید بعد همزمان با هم به برگ سیرها اضافه کنید، کمی هم بزنید تا با هم مخلوط شوند، در تابه را ببندید، فقط به اندازه‌ای که سفیده‌های تخم مرغ بپزند.

مرحله ۵: پختن تخم مرغ‌ها

وقتی که سفیده‌ها پختند، ولی هنوز زرده‌های تخم مرغ حالت لختگی دارند و خیلی سفت نشده‌اند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن کم شود سپس سیرابیج را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

مرحله ۶: تزئین کردن و سرو سیرابیج

سپس سیرابیج را با چند برگ نعناع تزئین کنید، در کنار این غذای خوش طعم، ماهی را سرخ کنید و داخل ظرف مناسب قرار دهید، برنج را هم دم کنید با زعفران تزئین کنید و همراه با زیتون پرورده، ترشی، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی سرو کنید.

شاید دوست داشته باشید!

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 10 آذر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.