طرز تهیه خوراک دل و قلوه گوساله، فوری و بسیار خوشمزه!

طرز تهیه خوراک دل و قلوه

طرز تهیه خوراک دل و قلوه

خوراک دل و قلوه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مقوی است که خیلی راحت درست می‌شود این خوراک پرخاصیت برای افرادی که کم خونی دارند بسیار مناسب است، خوراک دل و قلوه پر طرفدار و خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه خوراک دل و قلوه گوساله در ادامه با سایت آموزشی چی‌ شی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
دل و قلوه گوسالهبه مقدار لازم
پیاز متوسط خلالی شده۲ عدد
گوجه فرنگی خرد شده۲ تا ۳ عدد
جعفری خرد شده۵۰ گرم
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
فلفل سیاه و دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک دل و قلوه

مرحله ۱: شستن و خرد کردن دل و قلوه‌ها

ابتدا دل و قلوه‌ها را تمیز بشورید، بگذارید تا آب اضافی آن‌ها برود سپس دل و قلوها را به شکل نواری و باریک برش بزنید نحوه برش زدن دل و قلوه بستگی به سلیقه خودتان دارد، می‌توانید به شکل نگینی درشت یا هر طور که می‌خواهید خرد کنید.

مرحله ۲: شستن و خرد کردن فلفل دلمه

سپس یک فلفل دلمه سبز را هم تمیز بشورید، خشک کنید، به شکل نواری برش بزنید و کنار بگذارید استفاده از فلفل دلمه کاملاً سلیقه‌ای است و بستگی به ذائقه خودتان دارد، اگر نخواستید می‌توانید از آن استفاده نکنید یا مقدار کمی از آن را در غذا بریزید.

مرحله ۳: خرد کردن گوجه‌ها و پیازها

سپس گوجه‌ها را تمیز بشورید، خشک کنید، بعد گوجه‌ها را ابتدا به شکل حلقه‌ای برش بزنید، سپس هر حلقه را به شکل نواری خرد کنید، گوجه‌ها را هم کنار بگذارید بعد پیاز را پوست بگیرید، بشورید به شکل خلالی و نازک خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله ۴: شستن جعفری و تفت دادن پیازها

بعد مقداری جعفری را تمیز بشورید، در سبد بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود جعفری‌ها را ریز خرد کنید سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله ۵: تفت دادن و پختن دل و قلوه‌ها

بعد از این که پیازها سبک شدند دل و قلوه‌ها را داخل تابه بریزید، همراه با پیازها تفت دهید تا آب بیندازند و همه قسمت‌های آن‌ها کاملاً تفت داده شوند در حین تفت دادن دل و قلوها مدام آن‌ها را هم بزنید تا ته نگیرند و همراه با آب میان بافتی خود پخته شوند.

مرحله۶: اضافه کردن ادویه‌ها و فلفل دلمه

سپس مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و پودر دارچین را به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها در غذا پخش شود بعد از آن فلفل دلمه‌ای‌ها را به دل و قلوه‌ها اضافه کنید با آن‌ها کمی تفت دهید تا عطر فلفل دلمه آزاد شود و به خورد مواد برود.

مرحله ۷: اضافه کردن گوجه فرنگی و نمک

بعد گوجه‌های برش داده شده را اضافه کنید، دوباره تفت دهید حتماً از گوجه استفاده کنید تا غذا طعم بهتری داشته باشد چون از رب گوجه فرنگی برای درست کردن این غذا استفاده نمی‌شود سپس مقداری نمک روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله ۸: اضافه کردن رب نارنج و جعفری

برای این که طعم غذا بهتر و کمی ترش مزه شود مقداری رب نارنج به مواد اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و رب نارنج به خورد مواد برود سپس جعفری‌های خرد شده را روی مخلوط مواد بریزید و کمی تفت دهید تا عطر آن‌ها پخش شود.

مرحله ۹: برداشتن تابه از روی حرارت

بعد از این که همه مواد خوب با هم مخلوط و پخته شدند و آب دل و قلوه‌ها کشیده شد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه مواد داخل آن کم شود، سپس خوراک دل و قلوه گوساله را داخل یک ظرف مناسب بریزید. در آخر خوراک دل و قلوه گوساله را با چند برگ جعفری تازه و چند برش لیمو ترش تزئین کنید و به عنوان یک غذای خوش طعم و مقوی همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

شاید دوست داشته باشید!

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 آبان 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.