طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی خوشمزه و حرفه ای رستورانی

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

طرز تهیه سوپ پیاز رژیمی ترکیه ای ایرانی فرانسوی برای سرماخوردگی ایتالیایی رزا منتظمی مجلسی xvc jidi s   dhc tvhks d

سوپ پیاز فرانسوی یکی از انواع پیش غذاهای خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور فرانسه می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۳ عدد متوسط
کره۱ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
عصاره مرغ۱ عدد
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
شکر½ قاشق چایخوری
نان تست۱ عدد
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
برگ بو و آویشنبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت سوپ پیاز فرانسوی

مرحله اول

برای تهیه سوپ پیاز به سبک فرانسوی ابتدا پیازها را به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم و به همراه کره در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا سبک شوند و رنگشان مایل به کاراملی شود. در ادامه سیر را رنده کرده و به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

سیر را فقط در حدی تفت می دهیم که عطرش بلند شود، در ادامه شکر را به همراه عصاره مرغ خرد شده به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس ۳ پیمانه آب جوش اضافه می کنیم. حالا برگ بو و آویشن را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم سوپ جا بیفتد. در همین حین نان تست را در توستر قرار می دهیم تا برشته شود، سپس نان تست را خرد می کنیم و در روغن زیتون کمی تفت می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

پس از اینکه سوپ پیاز آماده شد آنرا در دو کاسه مناسب (کاسه ها باید قابلیت تحمل دمای فر را داشته باشند) می ریزیم و نان تست برشته را داخل کاسه ها تقسیم می کنیم. در انتها پنیر پیتزا را روی کاسه های سوپ می ریزیم.

مرحله پنجم

فر را با ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس کاسه های سوپ را به مدت ۱۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پنیر روی سوپ ها آب شود. برای طلایی شدن پنیر روی سوپ ها می توانیم چند دقیقه گریل را روشن کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 26 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/masi_lifestyle

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.