طرز تهیه رولت مرغ و سبزیجات خوشمزه و مجلسی به روش فرانسوی

طرز تهیه رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ چگونه رولت مرغ درست کنیم چرخ شده چیپسی چرخ شده و پنیر و جعفری و بادمجان xvc jidi v gj lvy

رولت مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ چرخ شده۵۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد متوسط
فلفل دلمه ای½ فلفل متوسط
هویج۳ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
سیر۲ حبه
شوید خشک۱ قاشق غذاخوری
پودر گشنیز و زنجبیلبه مقدار کافی
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

دستور پخت رولت مرغ

مرحله اول

برای تهیه رولت مرغ مجلسی ابتدا پیاز را به همراه فلفل دلمه ای با رنده ریز رنده می کنیم، سپس آبشان را به طور کامل می گیریم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت مرغ را چرخ می کنیم و به پیاز و فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه ۱ عدد از هویج ها و سیرها را نیز رنده می کنیم و به همراه تخم مرغ، شوید خشک شده و ادویه به کاسه حاوی مرغ چرخ شده اضافه می کنیم. حالا مواد را چند دقیقه ورز می دهیم تا با هم ترکیب شده و حالتی منسجم پیدا کنند.

مرحله سوم

حالا مایه رولت را روی یک فویل باز می کنیم و هویج های باقیمانده را وسط آن قرار داده و رول می کنیم. در ادامه سینه مرغ را به صورت لایه های نازک برش می زنیم و با ادویه طعم دار می کنیم. حالا سینه مرغ لایه شده را روی یک کاغذ روغنی می چینیم.

مرحله چهارم

در ادامه رولت مرغ را روی لایه های سینه مرغ قرار می دهیم و مجددا رول را داخل کاغذ روغنی می پیچیم تا مرغ های برش خورد دور تا دور رولت مرغ را بگیرند. حالا رولت مرغ را بر عکس درون سینی فر قرار می دهیم به صورت که لایه های برش خورد بالا قرار بگیرند.

مرحله پنجم

کاغذ روغنی دور رولت را با آب نمدار می کنیم، سپس رولت را داخلی فری که از ۱۵ دقیقه قبل با حرارت ۱۹۰ درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا اماده شود. حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه زمان برای پخت رولت مرغ کافی است.

مرحله ششم

در حین پخت رولت هر زمان کاغذ روغنی روی رولت خشک شد، آنرا با اسپری آب کمی نمدار می کنیم. در پایان رولت مرغ را از فر خارج می کنیم، سپس کاغذ روغنی دورش را باز می کنیم و به صورت لایه ای برش زده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 24 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/sweet_arezoo

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.