طرز تهیه کیک عسلی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی روسی

طرز تهیه کیک عسلی

طرز تهیه کیک عسلی آبدار روسی هشت لایه ساده xvc jidi d usgd

کیک عسلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پر طرفدار بین المللی است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم کیک عسلی
عسل۴ قاشق غذاخوری
شیر¼ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
آرد سفید۱ پیمانه و ۲ قاشق غذاخوری
نشاسته۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
تخم مرغ۳ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
شکر¼ پیمانه

دستور پخت کیک عسلی

مرحله اول

برای تهیه کیک عسلی برای صبحانه ابتدا شیر را به همراه کره داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم مخلوط می کنیم تا کره به طور کامل ذوب شده و با شیر یکدست شود، سپس مخلوط شیر و کره را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد را به همراه نشاسته و بکینگ پودر داخل یک ظرف مناسب مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه تخم مرغ های هم دمای محیط را به همراه وانیل و شکر به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا حجیم و کشدار شود.

مرحله سوم

در این مرحله عسل را با یک قاشق غذاخوری آب جوش مخلوط می کنیم، سپس به ظرف حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد با هم یکدست شوند. حالا مخلوط آرد را در دو مرحله روی مایه کیک الک می کنیم.

مرحله چهارم

برای مخلوط کردن آرد همزن را کنار می گذاریم و از لیسک استفاده می کنیم تا پف تخم مرغ ها نخوابد. خیلی آرام و به صورت دورانی از زیر به رو آرد و دیگر مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند و همانطور که اشاره کردیم پف تخم مرغ ها نخوابد.

مرحله پنجم

پس از اینکه آرد به خوبی با دیگر مواد ترکیب شد، مخلوط شیر و کره را اضافه می کنیم و خیلی آرام مایه کیک را با لیسک فولد می کنیم. در ادامه قالب مورد نظرمان را با روغن جدا کننده کیک یا کاغذ روغنی پوشش می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و درون فر قرار می دهیم. توجه داشته باشید که باید فر را از ۱۵ دقیقه قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا کاملا گرم شود. برای پخت کیک عسلی حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

مرحله هفتم

پس از اینکه کیک پخت آنرا از فر خارج می کنیم و کمی صبر می کنیم تا از حرارت بیفتد، سپس از قالب خارج می کنیم و داخل ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. برای تزیین این کیک می توانیم از چند قاشق عسل استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 17 تیر 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shur_o_shirin

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.