طرز تهیه کوفته با سس قارچ خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته با سس قارچ

طرز تهیه کوفته با سس قارچ , دستور پخت کوفته با سس قارچ

کوفته با سس قارچ یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته با سس قارچ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آرد سوخاری½ استکان
نمک، فلفل سیاه و روغنبه مقدار کافی
مواد لازم سس قارچ
قارچ۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر ۲ حبه
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
خامه۱۰۰ گرم
آب۱ لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته با سس قارچ

مرحله اول

برای تهیه کوفته با سس قارچ در ابتدای کار کوفته ها را آماده می کنیم، برای این منظور پیاز را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد سوخاری را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را چند دقیقه با دست مخلوط می کنیم تا منسجم شوند. در ادامه مواد را به کوفته های کوچک به اندازه گردو تبدیل می کنیم.

مرحله سوم

حالا کوفته های قلقلی را درون یک سینی می چینیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس کوفته ها را درون روغن می اندازیم. در ادامه تمام قسمت های کوفته ها را به صورت یکدست سرخ می کنیم، سپس آنها را از تابه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

برای درست کردن سس قارچ، قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس پیاز را به صورت نگینی خرد کرده و به همراه کمی روغن به همان تابه می افزاییم. در ادامه پیاز را تفت می دهیم تا طلایی شود.

مرحله ششم

در این مرحله سیرها را درون تابه رنده می کنیم و یک دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا رب سرخ شود.

مرحله هفتم

حالا قارچ خرد شده را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود، سپس خامه و آرد را درون آب حل می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله کوفته ها را به سس اضافه کرده و اجازه می دهیم سس غلیظ شود. پس از اینکه سس به خوبی غلیظ شد، کوفته ها را به همراه سس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم. نوش جان

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.