طرز تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان , دستور پخت کوفته با سس بادمجان

کوفته با سس بادمجان یکی از انواع غذاهای مجلسی و خوشزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته با سس بادمجان در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
گوجه فرنگی۴ عدد
بادمجان۴ عدد
سیر۶ حبه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کوفته با سس بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کوفته با سس بادمجان خوشمزه در ابتدای کار یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی ورز می دهیم تا بافت شان یکدست شود، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوفته بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه تمام مایه کوفته را به همین صورت آماده می کنیم.

مرحله سوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، کوفته ها را به تابه اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

برای تهیه سس ابتدا بادمجان ها و گوجه فرنگی ها را روی اجاق گاز به صورت کبابی آماده می کنیم، سپس پوست شان را جدا کرده و به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه سیرها را درون تابه رنده کرده و به همراه پیاز تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و تفت می دهیم تا رب سرخ شود. در ادامه بادمجان و گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و با دیگر مواد ترکیب می کنیم، سپس کوفته ها را اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک فنجان آب اضافه می کنیم و درب تابه را می گذاریم تا کوفته ها مغز پخت شوند. در نهایت سس را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و کوفته ها را روی سس می چینیم، سپس به همراه برنج یا نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 29 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.