طرز تهیه نان روستایی خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه نان روستایی

طرز تهیه نان روستایی , دستور پخت نان روستایی

نان روستایی یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده است که بسیار کم کالری می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان روستایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان روستایی
آرد۳۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۶ گرم
آب۲۰۰ سی سی
نمک۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان روستایی

مرحله اول

برای تهیه نان روستایی خوشمزه در ابتدای کار خمیر مایه را درون آب حل کرد، سپس آرد را سه مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد الک شده را کم کم به کاسه می افزاییم و به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم.

مرحله دوم

حالا نمک را اضافه کرده و با دست به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا خمیر از کاسه جدا شده و به تست پنجره برسد. در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم.

مرحله سوم

در ادامه کاسه را به مدت ۲۰ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را از کاسه جدا کرده و روی سطح آردپاشی شده می گذاریم و به شکل مربع باز می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هر سمت خمیر را به سمت وسط تا می کنیم، سپس قالب مناسب نان را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیر را از سمت درزهای آن درون قالب بر می گردانیم و با کاردک خمیر را زیر آن فشار می دهیم تا صاف و سفت شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی قالب را با یک حوله مرطوب می پوشانیم سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. ۱۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با دمای ۲۳۰ درجه روشن می کنیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم نان به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. پس از گذشت این زمان آنرا برش زده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 7 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.