طرز تهیه کیک بدون گلوتن خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک بدون گلوتن

طرز تهیه کیک بدون گلوتن با آرد شکلاتی اسفنجی

کیک بدون گلوتن یکی از انواع کیک های خوشمزه و متفاوت است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بدون گلوتن در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بدون گلوتن
آرد جو دوسر۲ فنجان
آرد بادام۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
چوب شور½ فنجان
خامه۱۰۰ گرم
کره گیاهی⅓ فنجان
شکر نارگیل¾ فنجان
وانیل۲ قاشق چایخوری
سس سیب شیرین نشده¼ فنجان
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک بدون گلوتن

مرحله اول

برای تهیه کیک بدون گلوتن خوشمزه در ابتدای کار کره گیاهی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود، سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا خامه را به همراه کره به دمای محیط رسیده و شکر نارگیل درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا یکدست شود، سپس وانیل و سس سیب را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد جو دوسر را به همراه آرد بادام، بیکینگ پودر و نمک به کاسه اضافه کرده و هم می‌ زنیم و زمانی که خمیر در حال جمع شدن بود، چوب شور خرد شده را به همراه شکلات چیپسی به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را درون آن می گذاریم. در ادامه روی خمیر را با دست به خوبی فشار می دهیم، سپس روی آنرا با شکلات چیپسی و چوب شور تزیین می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه قالب را درون فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 13 آذر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.