طرز تهیه پای مرغ پنیری خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه پای مرغ پنیری

طرز تهیه پای مرغ پنیری , دستور پخت پای مرغ پنیری

پای مرغ پنیری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پای مرغ پنیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
آرد۲۵۰ گرم
نمک½ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
کره۱۲۵ گرم
آب سرد۲ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۲۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
خامه صبحانه۱۵۰ میلی لیتر
پنیر پیتزا۵۰ گرم
پنیر موزارلابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه پای مرغ پنیری

مرحله اول

برای تهیه پای مرغ پنیری خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و روی حرارت قرار می دهیم تا سینه مرغ کاملا پخته شود. زمانی که سینه مرغ پخته شد، آنرا ریش ریش می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه زردچوبه و نمک درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود و به کاسه می افزاییم. در ادامه آب سرد را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم‌

حالا بدون ورز دادن خمیر را درون کاسه جمع کرده، سپس درون سلفون گذاشته و آنرا می بندیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند و پس از آن به خوبی ورز می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را بین دو کاغذ روغنی گذاشته و با کمک وردنه باز می کنیم، سپس درون قالب تارت پهن کرده و کاملا فیکس می کنیم. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا روی خمیر را با کمک چنگال چندین سوراخ ایجاد کرده و قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. پس از گذشت این زمان تخم مرغ ها را به همراه مقداری پنیر موزارلا درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا تخم مرغ و پنیر ترکیب شوند. حالا خامه صبحانه را به همراه مرغ ریش ریش شده به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن ترکیب می کنیم و درون قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا روی مواد را با پنیر پیتزا می پوشانیم، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته تا پای مرغ پنیری به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان اجازه می دهیم روی پنیر طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 24 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.