طرز تهیه پای قارچ و کلم خوشمزه و ساده به روش روسی

طرز تهیه پای قارچ و کلم

طرز تهیه پای قارچ و کلم , دستور پخت پای قارچ و کلم

پای قارچ و کلم یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور روسیه است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش آشپزی روسی مرحله به مرحله طرز تهیه پای قارچ و کلم در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد۸۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
ماست کفیر۲ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
مواد لازم میانی
کره یا روغن مایع۵۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
برگ کلم کوچک۱ عدد
هویج متوسط۲ عدد
قارچ۴۰۰ گرم
آب½ لیوان
برگ بو۲ عدد
رب گوجه‌‌ فرنگی۲ تا ۳ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مواد لازم برای رومال
تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه پای قارچ و کلم

مرحله اول

برای تهیه پای قارچ و کلم خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و کاملا نرم شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه ماست به تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه نمک را به همراه شکر و بکینگ پودر به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود. در ادامه خمیر را به مدت ۱ دقیقه ورز می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را درون کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. در همین حین قارچ را می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا کلم را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه کلم را به همراه قارچ، هویج و برگ بو درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب از بین برود.

مرحله نهم

در این مرحله نمک و فلفل سیاه را به مواد میانی اضافه می کنیم، سپس زمانی که رنگ رب درون تابه باز شد آب را اضافه می کنیم و درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم سبزیجات کاملا پخته و نرم شوند و آب آن کاملا تبخیر شود.

مرحله دهم

حالا زمانی که آب سبزیجات کاملا تبخیر شد حرارت را خاموش می کنیم، سپس برگ بو ها را از مخلوط سبزیجات خارج می کنیم و اجازه می دهیم مواد میانی کاملا خنک شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس خمیر را به ۲ قسمت مساوی برش می زنیم. در ادامه هر قسمت خمیر را جداگانه به صورت دایره ای با وردنه به قطر ۳ میلی متر باز می کنیم.

مرحله دوازدهم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس یک لایه خمیر درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه به گونه ای که از اطراف خمیر ۲ تا ۳ میلی متر فاصله داشته باشد مواد میانی را روی خمیر به صورت پخش می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله لایه باقی مانده را روی مواد میانی قرار می دهیم و با فشار دست لایه ها را روی هم فیکس می کنیم، سپس لبه های خمیر را به شکل دلخواه جمع می کنیم. در ادامه تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهاردهم

حالا تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود. در ادامه برس را به تخم مرغ آغشته می کنیم، سپس روی پای می مالیم و مقداری کنجد به صورت پخش روی آن می ریزیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله پانزدهم

در نهایت اجازه می دهیم پای درون فر بماند تا زمانی که کاملا پخته و روی آن طلایی شود. در ادامه زمانی که روی پای کاملا طلایی و خوشرنگ شد سینی را از فر خارج می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 22 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کتلت حبوبات خوشمزه و مخصوص به روش رژیمی

طرز تهیه کتلت حبوبات خوشمزه و مخصوص به روش رژیمی

طرز تهیه کتلت حبوبات کتلت از خانواده کوکو و شامی است که با ترکیب گوشت چرخ کرده و سبزیجات مختلف آماده می شود. درکتلت بعد از ترکیب مواد و سبزیجات خرد شده، …

طرز تهیه اشترودل گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی با قارچ

طرز تهیه اشترودل گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی با قارچ

طرز تهیه اشترودل گوشت اشترودل گوشت یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی نوین در ادامه با وبسایت چی …

طرز تهیه املت کبابی خوشمزه و مخصوص به روش جنگلی

طرز تهیه املت کبابی خوشمزه و مخصوص به روش جنگلی

طرز تهیه املت کبابی املت کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه با نام های املت جنگلی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.