طرز تهیه کیک ماست شکلاتی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک ماست شکلاتی

طرز تهیه کیک ماست شکلاتی , دستور پخت کیک ماست شکلاتی

کیک ماست شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ماست شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک ماست شکلاتی
آرد سفید۱۶۰ گرم
شکر۱۲۵ گرم
پودر کاکائو دارک۱۵ گرم
تخم مرغ۲ عدد
ماست۱۵۰ گرم
روغن مایع۷۰ گرم
بیکینگ پودر۱۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ماست شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک ماست شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه روغن و ماست را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه آرد سفید را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو دارک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با کمترین دور همزن برقی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

در صورت نبود پودر کاکائو دارک ۱۰ گرم از آرد سفید را کم کرده و ۱۰ گرم به پودر کاکائو اضافه کنید. حالا درون قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم و روی آنرا با مقداری روغن مایع کاملا چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و آنرا چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه بپزد.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله هفتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و روی ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت به دلخواه کیک را با پودر قند و پودر پسته تزیین کرده، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 21 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.