طرز تهیه دونات لقمه ای خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه دونات لقمه ای

طرز تهیه دونات لقمه ای فوری طرز تهیه دونات لقمه ای با شیر طرز تهیه دونات لقمه ای شکلاتی

دونات لقمه ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونات لقمه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم دونات لقمه ای
ماست۱ پیمانه سرخالی
شکر½ پیمانه
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دونات لقمه ای

مرحله اول

برای تهیه دونات لقمه ای خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن دستی به مدت ۲ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ شود.

مرحله دوم

در ادامه ماست را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا مایه یکدست شود.

مرحله سوم

در این مرحله مایه دونات را درون قیف یکبار مصرف ریخته و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله چهارم

حالا دونات را درون قابلمه پایپ می کنیم و با قیچی آغشته به روغن به اندازه های دلخواه برش می زنیم. پس از گذشت ۳۰ ثانیه دونات ها را با سرعت العمل بالا درون روغن تکان می دهیم تا کاملا طلایی و سرخ شوند.

مرحله پنجم

زمانی که دونات ها کاملا سرخ شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس درون شکر می غلطانیم و به همراه شکلات سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 13 آبان 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.