طرز تهیه نودل با میگو خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه نودل با میگو

طرز تهیه نودل با میگو , دستور پخت نودل با میگو

نودل با میگو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نودل با میگو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۱۲ عدد
نودل۱ بسته
کدو سبز۱ عدد کوچک
سیر۲ حبه
زنجبیل تازه۱ قاشق چایخوری
کنجد سفیدبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
سویا سس۲ قاشق غذاخوری
عسل۲ قاشق چایخوری
سرکه سیب۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه نیم کوببه مقدار کافی

طرز تهیه نودل با میگو

مرحله اول

برای تهیه نودل با میگو خوشمزه در ابتدای کار پوست میگوها را جدا کرده و یک برش نازک پشت کمر آن ایجاد می کنیم، سپس رگ سیاه رنگ را از آن جدا کرده تا میگو پس از پختن بوی نامطبوع نداشته باشد.

مرحله دوم

حالا میگوها را شسته و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی شان کاملا خارج شود. در ادامه یک قابلمه حاوی آب را روی حرارت قرار می دهیم تا به نقطه جوش برسد، سپس نودل را به همراه ادویه آن به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم نودل درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در این فاصله سیر و زنجبیل تازه را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس سیر و زنجبیل را به تابه می افزاییم.

مرحله چهارم

پس از کمی تفت دادن کدو را شسته و به صورت خلالی خرد می کنیم و به تابه می افزاییم، سپس به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم. حالا به سراغ درست کردن سس نودل می رویم، برای این منظور سویا سس را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا عسل را به همراه سرکه سیب و فلفل سیاه نیم کوب شده به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه میگوها را به تابه اضافه کرده و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه به خوبی تفت می دهیم.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان نودل را بدون آبکشی کردن درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به تابه اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۲ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا مزه ها با هم ادغام شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان تابه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس نودل را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در نهایت مقداری کنجد سفید به عنوان تزیین به صورت پخش روی نودل ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 22 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.