طرز تهیه پاستا پنه بیف آلفردو خوشمزه به روش ایتالیایی

طرز تهیه پاستا پنه بیف آلفردو 

طرز تهیه پاستا پنه بیف آلفردو , دستور پخت پاستا پنه بیف آلفردو

پاستا پنه بیف آلفردو یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایتالیایی است که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا پنه بیف آلفردو  در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت راسته یا فیله گوساله۲۵۰ گرم
قارچ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد کوچک
سیر۲ حبه
خامه۲۰۰ گرم
پاستا۴۰۰ گرم
پنیر پارمزانبه مقدار کافی
شیربه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا پنه بیف آلفردو

مرحله اول

برای طرز تهیه پاستا پنه بیف آلفردو خوشمزه در ابتدای کار گوشت راسته گوساله را به صورت نواری نازک برش می زنیم، سپس مقداری نمک و فلفل سیاه به صورت پخش روی آن می پاشیم و به خوبی ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس گوشت های خرد شده را به تابه اضافه کرده و با حرارت بالا به مدت ۴ الی ۵ دقیقه تفت می دهیم تا گوشت بپزد.

مرحله سوم

توجه داشته باشید زمان پخت گوشت بیش از زمان معین شده نباشد در غیر این صورت گوشت سفت می شود. حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم

در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و به تابه می افزاییم و کمی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس قارچ را به تابه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا قارچ را تفت می دهیم تا سرخ و نرم شود، سپس سیر را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و به تابه می افزاییم و زمانی که عطر سیر آزاد شد، خامه صبحانه را به همراه مقداری شیر به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه گوشت های سرخ شده را به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. توجه داشته باشید درون سس قارچ برای غلظت بیشتر آن به هیچ عنوان از آرد استفاده نکنید.

مرحله هفتم

زمانی که آب درون قابلمه جوش آمد، پاستا را به همراه مقداری نمک به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. پس از اینکه پاستا کاملا پخته شد آنرا آبکشی می کنیم.

مرحله هشتم

حالا پاستا را به تابه حاوی سس قارچ اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در نهایت پاستا پنه را درون ظرف مورد نظر ریخته و مقداری پنیر پارمزان به همراه جعفری روی آن می ریزیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 23 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.