طرز تهیه ریزوتو لقمه ای خوشمزه یک غذای ساده ایتالیایی

طرز تهیه ریزوتو لقمه ای

ریزوتو لقمه ای , طرز تهیه ریزوتو لقمه ای , دستور پخت ریزوتو لقمه ای

ریزوتو نوعی برنج دانه تپل مخصوص نواحی شمال ایتالیاست که به صورت دمی تهیه می ‌شود و در کلیه فروشگاه های معتبر توزیع می ‌شود. همچنین به جای آن از برنج نیمه دانه نیز می توان استفاده کرد. ریزوتو، برنجی ایتالیایی است که با آب گوشت یا مرغ درست شده و به صورت قالبی خمیری در کنار بشقاب سرو می‌ شود و تجربه ای متفاوت از طعم و بوی برنج را یادآوری می‌ کند. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ریزوتو لقمه ای در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ریزوتو لقمه ای
کره۳۵ گرم
روغن زیتوننصف قاشق چای خوری
پیاز۱ عدد
برنج نیم دانه۱۴۰ گرم
استاک مرغ۴۵۰ میلی لیتر
پنیر پارمزان۵۰ گرم
سس پستو۴ قاشق سوپ خوری
روغن مایعبه مقدار لازم
پودر سوخاری۷۵ گرم
گوجه فرنگی ورقه ای خشک شده۷- ۸ عدد
مواد لازم جهت سس پستو
سیر۴ حبه
دانه کاج۱۳۰ گرم
برگ ریحان۱۲۰ گرم
روغن زیتون۱۵۰ گرم
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفلیک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه ریزوتو لقمه ای

مرحله اول

برای تهیه غذای ایتالیایی خوشمزه ریزوتو لقمه ای در ابتدای کار، گوجه فرنگی را با کمی آب جوش می‌ خیسانیم تا نرم شوند. در ادامه کره و روغن زیتون را در یک تابه مناسب می ‌ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه روغنو کره داغ شدند، پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس آن را رنده می ‌کنیم و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به خوبی تفت می‌ دهیم، سپس برنج شسته شده را اضافه می ‌کنیم، کمی در تابه تفت می‌ دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله آب مرغ را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می ‌دهیم تا برنج بپزد و آب درون تابه به طور کامل کشیده شود. اگر در این فاصله برنج پخته نشد، مجددا مقداری کمی آب به تابه اضافه می‌ کنیم و صبر می کنیم تا خوب بپزد.

مرحله چهارم

در این مرحله، پنیر پارمزان را اضافه می ‌کنیم، سپس تابه را از روی حرارت بر می‌داریم و مواد را کنار می‌ گذاریم تا خنک شوند. در این فاصله سس پستو را آماده می ‌کنیم. برای این کار، سیر، دانه کاج، برگ ریحان، روغن زیتون، نمک و فلفل را داخل غذاساز می‌ ریزیم.

مرحله پنجم

حالا ادویه ها را کاملا با هم مخلوط می‌ کنیم. سس را به ترکیب فوق اضافه کرده و به خوبی مخلوط می ‌کنیم. در ادامه کف دست را با مقداری روغن مایع چرب می‌ کنیم و مقداری از مایع بر می‌ داریم و در کف دست پهن می ‌کنیم.

مرحله ششم

سپس سطح آن را پنیر موزارلا و گوجه فرنگی می ‌گذاریم و خمیر روی ریزوتو را از دو طرف بر می ‌گردانیم و گرد می‌ کنیم. گلوله ها را در پودر سوخاری می غلتانیم و در روغن زیاد سرخ می ‌کنیم. این غذا، همراه با سالاد با پایه کاهو سرو می ‌شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 16 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.