طرز تهیه سالاد ماکارونی وگان به روش ساده و خوشمزه

طرز تهیه سالاد ماکارونی وگان

طرز تهیه سالاد ماکارونی وگان , دستور پخت سالاد ماکارونی وگان

سالاد ماکارونی وگان یکی از انواع سالادهای خوشمزه و رژیمی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ماکارونی وگان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پاستا فرمی۲۰۰ گرم
نخود⅔ پیمانه
کنسرو ذرت⅓ پیمانه
نخود فرنگی⅔ پیمانه
خیارشور⅓ پیمانه
کلم بروکلی½ پیمانه
زیتون⅓ پیمانه
هویج⅓ پیمانه
نمکبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس
توفو۱ پیمانه
لیمو ترش تازه۲ عدد
سرکه سیب۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون¼ پیمانه
آب⅓ پیمانه
شکربه مقدار کافی
پاپریکا و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سالاد ماکارونی وگان

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی وگان خوشمزه در ابتدای کار نخود را درون یک قابلمه حاوی آب ریخته و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که نخود پخته شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس نخود را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافه اش خارج شود. حالا یک قابلمه حاوی روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا جوش بیاید.

مرحله سوم

زمانی که آب جوش آمد، پاستا را به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. پس از اینکه پخت پاستا کامل شد قابلمه را از روی حرارت برداشته و پاستا را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. حالا زیتون را به صورت ورقه ای، سپس خیارشور و کلم بروکلی را به صورت ریز خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پاستا فرمی را به همراه نخود فرنگی، هویج رنده شده و مقداری نمک به کاسه اضافه کرده و با دو قاشق مواد را به خوبی زیر و رو می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله ششم

برای این منظور توفو را به همرا آب لیمو ترش تازه، سرکه سیب، روغن زیتون، آب و مقداری شکر، فلفل سیاه و پاپریکا درون یک ظرف مناسب ریخته و با گوشتکوب برقی به خوبی میکس می کنیم تا سس پوره و ترکیب شود.

مرحله هفتم

حالا سس را به صورت پخش روی مواد سالاد ریخته و به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود. درنهایت سالاد را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 5 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.