طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی با سس خوشمزه و کم کالری

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی دکتر کرمانی سالاد ماکارونی با ماست طرز تهیه ماکارونی رژیمی دکتر کرمانی

سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. یکی از انواع این سالاد ها، سالاد ماکارونی رژیمی است. این سالاد را می توان به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا عصرانه در تولد ها سرو نمود. وجود سبزیجات و گردو در این سالاد، آن را سرشار از خواص و ویتامین های مفید کرده است. وجود سبزیجات سبز مثل بروکلی و لوبیا سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث مقوی شدن این سالاد می شود. این سالاد رژیمی است و می توان برای کسانی که رژیم دارند تهیه و سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
پاستا۲ پیمانه
بروکلی۳ پیمانه
لوبیا سبز۱ پیمانه
گوجه فرنگی۱ پیمانه
پیازچهیک چهارم پیمانه
ریحانیک چهارم پیمانه
گردویک چهارم پیمانه
نمک و فلفلبه مقدار لازم
مواد لازم برای سس سالاد
ماست کم چرب۳ قاشق غذا خوری
مایونز کم چرب۱ قاشق غذا خوری
خردل۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون۳ قاشق غذا خوری
آبلیمو تازه۲ قاشق غذا خوری
سرکه سفید یا سرکه سیب۱ قاشق غذا خوری
سیر۱ حبه رنده شده
عسل۱ قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی رژیمی

مرحله اول

برای تهیه سالاد ماکارونی به روش رژیمی و کم کالری در ابتدای کار، یک قابلمه مناسب برداشته و آنرا تا نیمه آب پر می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم تا بجوش آید. بروکلی و لوبیا سبز ها را شسته و خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس در آب جوش می ریزیم و درب قابلمه را باز می گذاریم تا کمی نرم شود. سپس آن را آبکش کرده و بلافاصله آب سرد روی آن می ریزیم تا رنگ سبز سبزیجات حفظ شود. پاستا را در آب در حال جوش می ریزیم و می گذاریم تا بپزد.

مرحله سوم

سپس آبکش کرده و روی آن را آب سرد می ریزیم تا خنک شود. در ادامه گوجه فرنگی را به همراه ریحان و پیازچه به خوبی می شوییمف سپس به صورت نگینی ریز یا متوسط خرد می کنیم. در ادامه مغزهای گردو را هم می کوبیم تا پودر شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله همه مواد را با هم مخلوط می کنیم. یک کاسه برداشته و ماست و خردل و مایونز و روغن زیتون و آبلیمو و سرکه را با هم مخلوط می کنیم. سیر را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم. عسل و نمک و فلفل را اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس با هم ترکیب می کنیم تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. سپس روی سالاد می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم. به مدت ۱ ساعت یا بیشتر در یخچال استراحت می دهیم تا مزه دار شود. سپس در ظرف مناسب سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 20 تیر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.