طرز تهیه نان کاسترد خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه نان کاسترد

طرز تهیه نان کاسترد , دستور پخت نان کاسترد

نان کاسترد یکی از انواع نان های خوشمزه و ساده است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان کاسترد در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خمیر نان کاسترد
آرد نان۲۸۰ گرم
شکر۲۵ گرم
نمک۴ گرم
خمیر مایه فوری۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شیر۱۵۰ گرم
کره۳۰ گرم
مواد لازم کرم کاسترد
شکر۴۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
نشاسته ذرت۱۵ گرم
شیر گرم۲۰۰ گرم
عصاره وانیل۲ گرم

طرز تهیه نان کاسترد

مرحله اول

برای تهیه نان کاسترد خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه به سراغ درست کردن کرم کاسترد می رویم، برای این منظور شکر را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا زرده های تخم مرغ را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس نشاسته ذرت و عصاره وانیل را به قابلمه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا نشاسته گلوله گلوله نشود.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را کم کم به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا بافت مواد یکدست شود، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه کرم غلیظ شده و به غلظت فرنی برسد.

مرحله چهارم

زمانی که کرم به غلظت مطلوب رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و روی آنرا می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم کرم کاملا خنک شود، سپس قابلمه را درون یخچال گذاشته تا کرم به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله پنجم

حالا به سراغ درست کردن خمیر نان می رویم، برای این منظور آرد را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس خمیر مایه فوری را به همراه نمک و شکر به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد خشک ترکیب شوند.

مرحله ششم

در ادامه تخم مرغ و شیر را به کاسه اضافه کرده و با همزن خمیر به خوبی هم می زنیم تا خمیر چسبناکی حاصل شود، سپس کره به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و مجددا به هم زدن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

پس از ۱۰ دقیقه ورز دادن، زمانی که کره جذب خمیر شد، هم زدن را متوقف کرده و خمیر را چانه می گیریم، سپس روی خمیر را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد، آنرا ورز می دهیم تا پف اضافی اش گرفته شود، سپس خمیر را روی سطح کار گذاشته و به ۶ قسمت یکسان تقسیم می کنیم. حالا روی چانه ها را با سلفون می پوشانیم.

مرحله نهم

در ادامه اجازه می دهیم چانه ها به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا حجیم شوند. پس از گذشت این زمان چانه ها را با وردنه باز کرده و مقداری از کرم کاسترد روی آنها می ریزیم، سپس با یک طرف خمیر کرم را می پوشانیم.

مرحله دهم

حالا لبه های خمیر را با هم فیکس می کنیم و مجددا روی آنها را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه استراحت کنند. پس از گذشت این زمان یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در ادامه تابه را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس خمیرها را درون تابه قرار می دهیم و اجازه می دهیم هر طرف آن به مدت ۵ تا ۶ دقیقه سرخ شود. پس از گذشت این زمان نان ها را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 3 شهریور 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه قارچ پلو زعفرانی خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ

طرز تهیه قارچ پلو زعفرانی خوشمزه و مجلسی با گوشت مرغ

طرز تهیه قارچ پلو قارچ پلو یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی ساده در ادامه با سایت آموزشی چی …

طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه استیک مرغ خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه استیک مرغ استیک مرغ یکی از انواع غذاهای بین المللی محبوب و فوق العاده خوشمزه ای است که با گوشت مرغ تهیه می شود. برای طعم دار کردن استیک مرغ …

طرز تهیه آش عدس مجلسی و خوشمزه به روش اصیل گیلانی

طرز تهیه آش عدس مجلسی و خوشمزه به روش اصیل گیلانی

طرز تهیه آش عدس آش عدس یکی از انواع آش های خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت چی شی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.