طرز تهیه اشکنه بادمجان خوشمزه و ساده به روش سنتی

طرز تهیه اشکنه بادمجان

طرز تهیه اشکنه بادمجان طرز تهیه اشکنه خراسانی طرز تهیه اشکنه دکتر کرمانی طرز تهیه اشکنه قمی اشکنه بادمجان گرگانی

اشکنه بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و قدیمی تهرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه بادمجان در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
پیاز۲ عدد
بادمجان۲ عدد
سیب زمینی۲ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
شنبلیله خشک۲ قاشق غذاخوری
نعنا خشک۱ قاشق غذاخوری
آرد۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
روغن محلیبه مقدار کافی
زردچوبه، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه اشکنه بادمجان

مرحله اول

برای تهیه اشکنه بادمجان خوشمزه در ابتدای کار بادمجان ها را به خوبی شسته و بدون جدا کردن پوست آنها به صورت مکعبی خرد می کنیم. حالا بادمجان ها را به مدت ۳۰ دقیقه درون آب و نمک می ریزیم تا تلخی آنها گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان بادمجان ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی شان خارج شود. حالا پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و پس از شستن به صورت مکعبی خرد می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به همراه پیاز به صورت نگینی خرد می کنیم. حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن محلی به قابلمه می افزاییم، سپس بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود، سپس سیر رنده شده را به همراه مقداری زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم تا عطر سیر و ادویه ها آزاد شوند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود، سپس نعنا خشک را به همراه شنبلیله به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر آنها آزاد شود. حالا بادمجان و گوجه فرنگی ها را به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه مواد را به مدت ۳ دقیقه تفت می دهیم، سپس سیب زمینی ها را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا به اندازه ای که روی مواد را بگیرد آب جوش به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مواد به خوبی بپرند.

مرحله هفتم

در این مرحله برای اینکه اشکنه غلیظ تر شود، یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و آرد را به آن اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آرد از بین برود. حالا آرد سرد را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه آرد و آب سرد را مخلوط می کنیم تا یکدست شود، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. پس از گذشت ۵ دقیقه تخم مرغ ها را یکی یکی و آرام به قابلمه اضافه کرده و بدون هم زدن اجازه می دهیم تخم مرغ ها پخته شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه زمانی که مواد پخته شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اشکنه بادمجان را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه اشکنه بادمجان را به همراه نان تازه و پیاز سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 14 مرداد 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک پنیر سبزی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک پنیر سبزی ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک پنیر سبزی کیک پنیر سبزی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

طرز تهیه پاستا پنیری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا پنیری خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا پنیری پاستا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است که با ترکیب اسپاگتی و پاستا با مواد و سس های مختلف بدست می آید. در این پاستا، با استفاده از …

طرز تهیه لوبیا کباب رشتی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه لوبیا کباب رشتی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه لوبیا کباب رشتی لوبیا کباب یک غذای اصیل و سنتی رشتی است که از ترکیب لوبیا چیتی و کباب چنجه به وجود می آید. این غذا اغلب به عنوان صبحانه …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.