طرز تهیه کباب قلقلی ساده و خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه کباب قلقلی

طرز تهیه کباب قلقلی , دستور پخت کباب قلقلی

کباب قلقلی یکی از انواع کباب های خوشمزه و محبوب ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب قلقلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب جوش½ پیمانه
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
مخلوط سبزیجات معطر خشک۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
پودر پاپریکا و پودر سیربه مقدار کافی

طرز تهیه کباب قلقلی

مرحله اول

برای تهیه کباب قلقلی خوشمزه در ابتدای کار پیازها را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه پیاز را به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا سبزیجات خشک (نعنا، ترخون، ریحان و مرزه) را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر پاپریکا و پودر سیر به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله سیخ های چوبی را درون آب سرد قرار داده و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون آب بمانند تا در هنگام پخت نسوزند. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله چهازم

در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت مربعی درشت کرده، سپس پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و پس از شستن به صورت مکعبی درشت خرد می کنیم. حالا گوجه فرنگی را به صورت هلالی خرد کرده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ ها را از آب خارج کرده و با دستمال خشک می کنیم. ابتدا یک برش از فلفل دلمه ای را به سیخ می کشیم و مقداری از مواد گوشتی به اندازه یک گردو  برداشته، سپس گرد کرده و به سیخ می کشیم.

مرحله ششم

در ادامه به ترتیب گوجه فرنگی و سیب زمینی را به سیخ می کشیم، سپس به همین ترتیب مواد را کی در میان به سیخ می کشیم. حالا درون سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و سیخ های کباب را درون آن می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله به سراغ درست کردن سس کباب می رویم، برای این منظور آب جوش را به همراه رب گوجه فرنگی درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روغن مایع را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر سیر به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس سس رب گوجه فرنگی را به صورت پخش درون سینی فر روی کباب ها می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم کباب ها و سبزیجات به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 8 مرداد 1401
مطالب مرتبط
لیست آموزش انواع غذا با میگو فوری، ساده و مجلسی

لیست آموزش انواع غذا با میگو فوری، ساده و مجلسی

غذا با میگو در این مطلب قصد داریم انواع غذاهای ایرانی و بین المللی که با میگو درست می شوند را برای شما بازدیدکنندگان گرامی جمع آوری کنیم، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه کباب دیگی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کباب دیگی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

طرز تهیه کباب دیگی کباب دیگی یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی است که در گذشته با دیگ های سفالی تهیه می شده است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با …

طرز تهیه کوکو عدس خوشمزه و مجلسی به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه کوکو عدس خوشمزه و مجلسی به روش سنتی ترکیه ای

طرز تهیه کوکو عدس کوکوی عدس یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت چی شی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.