طرز تهیه رایس برگر خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه رایس برگر

طرز تهیه رایس برگر , دستور پخت رایس برگر

رایس برگر یکی از انواع برگرهای خوشمزه است که به جای نان همبرگر از برنج قالب زده شده استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رایس برگر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۲ پیمانه
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
پیاز سفید۱ عدد
پنیر ورقه ای۴ ورق
سرکه بالزامیک یا سویا سس۱ قاشق غذاخوری
کنجد۱ قاشق چایخوری
سیاه دانه۱ قاشق چایخوری
روغن مایع۱ قاشق چایخوری
آب سرد۲ قاشق چایخوری
ریحان تازهبه مقدار کافی
مواد لازم سس
مایونز کم چرب۲ قاشق غذاخوری
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
پیاز¼ پیاز
آب لیمو ترش تازه½ لیمو ترش
فلفل سیاه و‌ نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه رایس برگر

مرحله اول

برای تهیه رایس برگر خوشمزه در ابتدای کار برنج را شسته و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای که یک بند انگشت روی برنج را بگیرد آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب اضافی درون قابلمه تبخیر شده، سپس برنج را به صورت کته دم می گذاریم تا به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. در ادامه به سراغ درست کردن سس می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس سس مایونز را به همراه آب لیمو ترش تازه و سس خردل به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

حالا مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس کاسه را درون یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. زمانی که برنج دم کشید آنرا درون یک ظرف ریخته تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه برنج خنک شد، روغن مایع را به همراه سیاه دانه، کنجد و آب سرد به ظرف اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. حالا یک کاتر گرد روی سطح کار گذاشته و مقداری از مخلوط برنج درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه برنج را با پشت قاشق کاملا منسجم کرده و از قالب جدا می کنیم. حالا پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم.

مرحله هفتم

در ادامه پیاز را درون تابه می ریزیم، سپس از گوشت چرخ کرده به اندازه یک نارنگی متوسط برداشته و به خوبی گرد می کنیم. حالا گوشت های قلقلی را روی پیاز قرار داده و پس ۳۰ ثانیه آنها را با پشت قاشق پهن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا دو طرف گوشت های چرخ کرده را کاملا سرخ می کنیم. در ادامه یک تابه جداگه روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس برنج های قالب زده شده را درون تابه قرار داده و سرکه بالزامیک روی آن می مالیم.

مرحله نهم

زمانی که یک طرف برنج کاملا سرخ شد، آنرا بر می گردانیم، سپس مجددا سرکه بالزامیک می مالیم و اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. در ادامه روی برگرهای سرخ شده پنیر ورقه ای قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا روی سطح کار یک برنج قالبی قرار داده و مقداری از سس روی آن می مالیم. در صورت نیاز چند برگر ریحان تازه روی برنج گذاشته، سپس برگر سرخ شده را روی آن می گذاریم و یک لایه پیاز حلقه ای روی برگر قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در ادامه مجددا روی مواد را با یک برنج قالب زرده شده می پوشانیم. در نهایت به همین ترتیب مراحل را ادامه می دهیم و برگرها را درست می کنیم، سپس به همراه سس دلخواه و نوشابه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 25 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.