طرز تهیه فرنی توت فرنگی خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه فرنی توت فرنگی

طرز تهیه فرنی توت فرنگی

فرنی توت فرنگی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه است که این نوع غذا مناسب همه رده های سنی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم فرنی توت فرنگی
شیر۲ لیوان
توت فرنگی۱ لیوان
شکر۵ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۵ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
آب سرد½ پیمانه
ژله توت فرنگی½ ژله توت فرنگی
بستنی وانیلی۱۵۰ گرم

طرز تهیه فرنی توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه فرنی توت فرنگی مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار بستنی را از فریزر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا آب شود. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب درون یک کاسه مناسب ریخته و اجازه می دهیم بافت اسفنجی پیدا کند.

مرحله دوم

حالا ژلاتین را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ژلاتین کاملا شفاف شود. در ادامه شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شیر را به صورت مداوم و بدون وقفه هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. توجه داشته باشید در این حین کار حرارت ملایم باشد تا نشاسته پخته شود. حالا توت فرنگی ها را شسته و درون غذاساز می ریزیم، سپس به خوبی میکس می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه پوره توت فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند. حالا ژله توت فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا ذرات ژله درون مایه فرنی حل شود، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله قابلمه را در دمای محیط گذاشته و صبر می کنیم مایه فرنی کاملا خنک شود. در این فاصله گاهی مایه فرنی را هم می زنیم تا سفت شود. حالا بستنی که کاملا آب شده و دمای آن با دمای محیط هماهنگ شده را به قابلمه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه ژلاتین بنماری شده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا بافت مایه فرنی کاملا یکدست شود. حالا مایه فرنی را درون قالب های سیلیکونی تک نفره می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۴ ساعت درون یخچال بمانند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که فرنی کاملا سفت شد، قالب ها را از یخچال خارج کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم، سپس به راحتی از قالب جدا می کنیم. در نهایت فرنی ها را درون ظرف مناسب گذاشته و با توت فرنگی تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 10 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.