طرز تهیه فرنی خرما خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

طرز تهیه فرنی خرما

طرز تهیه فرنی خرما برای نوزاد طرز تهیه فرنی با خرما فرنی خرما نی نی سایت خواص فرنی با خرما فرنی خرما برای نوزاد نی نی سایت خرما برای نوزاد نی نی سایت

فرنی خرما یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کمکی است که معمولا برای ماه رمضان درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی خرما در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم فرنی خرما
شیر۲ لیوان
آرد برنج۲ قاشق غذاخوری
خرما یا شیره خرما۸ عدد یا ۳ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه فرنی خرما

مرحله اول

برای تهیه فرنی خرما خوشمزه ابتدای کار پوست و هسته خرما را جدا می کنیم، سپس درون غذاساز قرار می دهیم. در ادامه شیر را به همراه آرد برنج درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا شیر را هم می زنیم تا آرد برنج درون شیر حل شود. در ادامه یک ملاقه از مخلوط شیر به خرما اضافه می کنیم و میکس می کنیم تا خرما پوره شود، سپس پوره خرما را به مخلوط شیر اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط شیر را هم می زنیم تا پوره خرما درون آن حل شود. در ادامه پودر دارچین را به مخلوط شیر اضافه می کنیم و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا فرنی خرما به غلظت مورد نظرمان برسد. در ادامه زمانی که فرنی خرما به غلظت مطلوب رسید، گلاب را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در نهایت توجه داشته باشید فرنی پس از خنک شدن غلیظ تر می شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به دلخواه به صورت گرم یا سرد سرو می کنیم نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 21 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه چیپس پاستا خوشمزه و کرانچی به روش رستورانی

طرز تهیه چیپس پاستا خوشمزه و کرانچی به روش رستورانی

طرز تهیه چیپس پاستا چیپس پاستا یکی از انواع خوراکی های خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با چی …

طرز تهیه همبرگر حرفه ای خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه همبرگر حرفه ای خوشمزه و مخصوص با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه همبرگر همبرگر یکی از انواع غذاهای معروف و پرطرفدار بین المللی است که به دلیل محبوبیت بسیار بالایی که دارد با دستورهای بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش …

طرز تهیه مرغ لا پلو خوشمزه و مخصوص به روش شیرازی

طرز تهیه مرغ لا پلو خوشمزه و مخصوص به روش شیرازی

طرز تهیه مرغ لا پلو مرغ لا پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار پرطرفدار ایرانی است که با دستورها و طعم های متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه هم …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.