طرز تهیه پاستای لیمویی خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه پاستای لیمویی

طرز تهیه پاستای لیمویی , دستور پخت پاستای لیمویی

پاستای لیمویی یکی از انواع پاستاهای خوشمزه و ایتالیایی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستای لیمویی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
اسپاگتی۱ بسته
لیمو ترش تازه۲ عدد
روغن زیتون۵ قاشق سوپخوری
سیر۲ حبه
برگ ریحان۱ دسته کوچک
پنیر پارمیزان۴ قاشق سوپخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستای لیمویی

مرحله اول

برای تهیه پاستا لیمویی خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب کرده و مقداری نمک به آن اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب درون قابلمه به نقطه جوش برسد.

مرحله دوم

زمانی که آب جوش آمد، اسپاگتی را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم اسپاگتی درون آب جوش بماند تا کاملا پخته و نرم شود. در این فاصله پوست لیمو ترش ها را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا آب لیمو ترش ها را گرفته و به همراه پوست لیمو ترش، پنیر پارمزان و روغن زیتون درون یک کاسه بزرگ ریخته و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. زمانی که اسپاگتی کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

حالا ۱ لیوان از آب درون قابلمه را برای تنظیم غلظت سس کنار می گذاریم، سپس اسپاگتی را آبکشی کرده و درون کاسه حاوی سس می ریزیم. در ادامه ریحان را می شوییم و به صورت درشت خرد کرده و به کاسه حاوی سس می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا همه مواد را با هم مخلوط کرده تا به سس آغشته شوند، سپس مقداری از آب اسپاگتی به کاسه می افزاییم تا سس به خوبی مزه دار شود. توجه داشته باشید به دلیل شور بودن آب اسپاگتی و پنیر پارمزان، نمک را با احتیاط اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس روی اسپاگتی مقداری پنیر پارمزان و ریحان خرد شده می ریزیم و با اسلایس های لیمو ترش تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 9 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.