طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی ساده به روش خانگی

طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی

طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی , دستور پخت خوراک مرغ و نخود فرنگی

خوراک مرغ و نخود فرنگی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
سیر۳ حبه
نخود فرنگی½ پیمانه
جعفری تازه½ پیمانه
فلفل سبز تند۱ عدد
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
کره۳۰ گرم
زردچوبه۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و نخود فرنگی ساده در ابتدای کار نخود فرنگی را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا نخود فرنگی کاملا پخته و نرم شود.

مرحله دوم

زمانی که نخود فرنگی کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و نخود فرنگی را درون آبکش می کنیم. در ادامه فیله مرغ را به صورت معکبی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله سوم

حالا سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه کره به تابه می افزاییم. در ادامه سیر را تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود، سپس فیله های مرغ را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله چهارم

زمانی که گوشت مرغ سفید شد نمک را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده به تابه می افزاییم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند. در ادامه فلفل سبز را شسته و به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا فلفل سبز را به تابه اضافه کرده، سپس اجازه می دهیم گوشت مرغ کاملا پخته شود. در ادامه جعفری را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم و پس از پخته شدن فیله مرغ، نخود فرنگی و جعفری را به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

در نهایت مواد را مجددا تفت می دهیم تا جعفری کاملا سرخ شده و عطر آن با مواد ترکیب شود. در ادامه پس از گذشت ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت برداشته و خوراک را به دلخواه به همراه نان یا پلو سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 25 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.