طرز تهیه مرغ زیر پلو خوشمزه و ساده به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ زیر پلو

طرز تهیه مرغ زیر پلو , دستور پخت مرغ زیر برنج

مرغ زیر پلو یکی از انواع غذاهای مجلسی ایرانی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ زیر پلو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه و ران مرغ۴۰۰ گرم
برنج۲ پیمانه
کره۳۰ گرم
آب پیاز۱ فنجان
آب نارنج۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر و پودر پاپریکا۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه½ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن مایعبه مقدار کافی
زرشک و خلال بادامبرای تزیین

طرز تهیه مرغ زیر پلو

مرحله اول

برای تهیه مرغ زیر پلو مجلسی در ابتدای کار سینه و ران مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار می دهیم، سپس آب پیاز، آب نارنج، زردچوبه، پودر پیاز، پودر سیر و پودر پاپریکا را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به کاسه می افزاییم.

مرحله دوم

حالا مرغ را به مدت ۵ دقیقه ماساژ می دهیم تا طعم دهنده ها به آن آغشته شوند، سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم سینه و ران مرغ به مدت ۲ ساعت درون یخچال استراحت کنند تا کاملا مزه دار شوند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. زمانی که آب جوش آمد برنج را شسته و به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود. پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف برنج نرم و مغز ن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه مناسب انتخاب کرده و روغن مایع را به همراه کره به آن اضافه می کنیم. حالا قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا کره ذوب شود، سپس سینه و ران مرغ مزه دار شده را درون تابه می چینیم و برنج آبکشی شده را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله ششم

حالا درب قابلمه را با دم کنی پوشانده، سپس روی آن قرار می دهیم و روی حرارت زیاد شعله پخش کن می گذاریم. در ادامه قابلمه را روی شعله پخش کن قرار داده و اجازه می دهیم برنج به مدت ۵ دقیقه روی حرارت زیاد بماند تا دم کند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان حرارت را ملایم کرده و اجازه می دهیم پلو به مدت ۱ ساعت روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. پس از گذشت این زمان پلو را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و به همراه زرشک و خلال بادام تزیین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 24 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.