طرز تهیه حلوای تبجه تانی ساده و خوشمزه به روش گیلانی

طرز تهیه حلوای تبجه تانی

طرز تهیه حلوای تبجه تانی , دستور پخت حلوای تبجه تانی

حلوای تبجه تانی یکی از انواع حلواهای خوشمزه است که به عنوان پذیرایی در سایر محفل ها بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای تبجه تانی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای تبجه تانی
آرد برنج۱ لیوان
آرد گندم۲ پیمانه
آرد نخودچی½ لیوان
کره۱۲۰ گرم
شیره انگور یا شیره خرما۳۰۰ گرم
پودر گردو۷۰ گرم
کنجد و پودر دارچینبه مقدار کافی
زیره و پودر هلبه مقدار کافی
پودر میخک و جوز هندیبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای تبجه تانی

مرحله اول

برای تهیه حلوای تبجه تانی خوشمزه در ابتدای کار آرد برنج را به همراه آرد گندم درون الک ریخته، سپس درون یک تابه مناسب الک می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله دوم

۵ دقیقه آخر پخت آرد نخودچی را الک کرده، سپس درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم. در ادامه شیره انگور را درون یک تابه جداگانه مناسب ریخته و تابه را روی حرارت می گذاریم تا ذوب شده و کاملا روان شود.

مرحله سوم

زمانی که بوی خامی آردها از بین رفت تابه را از روی حرارت بر می داریم و مقداری زیره را به همراه پودر هل، پودر میخک، پودر دارچین و جوز هندی به آن اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا شیره انگور ذوب شده را به تابه حاوی آرد اضافه کرده، سپس با سرعت العمل بالا به خوبی ورز می دهیم تا حلوای نرم و یکدست حاصل شود. در ادامه درون یک سینی مناسب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حلوا را درون سینی ریخته و پهن می کنیم، سپس روی حلوا را با مقداری روغن مایع چرب کرده و پودر گردو را به همراه مقداری پودر دارچین و کنجد روی حلوا به صورت یکنواخت می ریزیم.

مرحله ششم

حالا با گوشت کوب روی حلوا می کوبیم تا مواد به حلوا بچسبند، سپس بلافاصله حلوا را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در نهایت حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 22 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.