طرز تهیه حلوای خرما و گردو خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه حلوای خرما و گردو

طرز تهیه حلوای خرما و گردو

حلوای خرما و گردو یکی از انواع حلواهای خوشمزه و جذاب می باشد که معمولا برای شب های قدر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای خرما و گردو در ادامه با سایت آموزش چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای خرما و گردو
آرد گندم۱۷۰ گرم
خرما۵۰۰ گرم
روغن مایع۱۴۰ گرم
گلاب۲ قاشق سوپخوری
مغز گردوبه مقدار کافی
پودر دارچین یا پودر زنجبیلبه مقدار کافی

طرز تهیه حلوای خرما و گردو

مرحله اول

برای تهیه حلوای خرما و گردو مجلسی در ابتدای کار آرد را درون الک ریخته و درون یک تابه مناسب الک می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین رفته، سپس تغییر رنگ بدهد.

مرحله دوم

زمانی که آرد به رنگ مایل به قهوه ای روشن در آمد، مجددا آنرا درون الک ریخته و درون تابه الک می کنیم. حالا روغن مایع را به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا آرد و روغن کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا هسته های خرما را جدا می کنیم و در صورتی که پوست خرما سفت و خشک بود، آنها را از خرما جدا می کنیم. در ادامه خرما را به همراه گلاب به تابه اضافه کرده، با یک قاشق چوبی بزرگ مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر دارچین را به همراه پودر زنجبیل به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا به خورد حلوا بروند. زمانی که حلوا کاملا یکدست شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و به حالت های دلخواه تزیین می کنیم.

مرحله پنجم

برای تزیین حلوا درون قالب های دلخواه را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری درون آن قرار داده و با پشت قاشق فشار می دهیم تا حلوا کاملا فشرده شود. در ادامه مغز گردو را از وسط نصف کرده و روی حلوا می گذاریم.

مرحله ششم

حلوا را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به دلخواه برای شکیل تر شدن حلوا مقداری پودر پسته روی آن می ریزیم. در نهایت حلوا خرما را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 13 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.